05 augusti 2009

Swap

Efter att dottern som vanligt börjat gråta och gömma sig när jag kom för att hämta henne på dagis igår, kände jag "äh, vadå ha en inskolningsvecka? Hon vill ju vara kvar här." Och så körde vi igång med de nya längre dagistiderna redan idag istället för på måndag! Så nu sitter jag här med MER TID! Och det är underbart! :-) Dottern är troligen mer än nöjd också, även om det var lite pirrigt med det nya. :-)

Jag håller på att bekanta mig med fenomenet "swap", det vill säga att byta saker med varandra. Emma har skrivit en bra beskrivning. Själv försöker jag fortfarande komma underfund med hur jag ska använda själva ordet. Haha! Men jag känner att det här med att swappa nog är något jag gillar. :-D För se bara:


Denna har legat i en låda i några månader. I förra veckan skickade jag den till Emma.


Och fick igår hem dessa bedårande örhängen! Jag har lånat bilden av Emma, för jag tog dem på mig direkt och har inte hunnit fota än. (Ser ni vad lika färger det blev i våra foton!!)


Idag när jag hämtade posten låg detta i brevlådan!! Och jag sa direkt till sambon att "jag vill OCKSÅ ha paket!!", eftersom jag utgick från att det var till dottern som fyller år i helgen. Men det var till mig! Ibland är det bra med dåligt minne, för jag hade helt glömt bort att jag väntade på ett paket från Sanna! Haha!


I paketet låg två söta skålar (som kommer passa perfekt till våra rosa frukosttallrikar från Rice), två ljusstakar av gamla fina fat, en virkad brosch och en virkad blomma med pärlor. :-)


Sanna hade dessutom stoppat med lite pysselgrejer till dottern! Fantastiskt snällt!!

Tusen tack snälla, snälla Sanna! :-)  


Av mig fick Sanna den här dockan, som av Sanna fått namnet Elvira. :-) Jag och dottern hade lite svårt att skiljas från henne, så hon fick både pussar och kramar innan hon paketerades och postades. :-)


Hon fick med sig en halsduk. Det är ju snart höst. :-)

Nu ska jag jobba lite till och sen ska vi ta en sväng ut till stugan. Man får passa på när det är fint väder! :-)

3 kommentarer:

Sanna sa...

Va kul att du gillade mitt swap, jag var lite orolig att det inte skulle vara nog =)
Mmm visst är det superkul med swap, man vill nästan byta med hela världen när man väl börjat en gång =)
Kraaaam
Sanna

m sa...

Vilka fantastiskt fina dockor du har gjort!!!

Nina sa...

Vilka söta dockor du gör :)
Att swappa är jätteskojj!