25 augusti 2009

Strawberry jam jar, utan jam ;-)

Man pussar inte snoriga syskonbarn ostraffat! Men man kan inte heller låta bli, när de bor så långt borta och man träffar dem så sällan. Så pussade, kramade och lekte med snoriga brorsbarn var vad jag gjorde i helgen, och nu är jag sjuk. Och sambon är sjuk och har varit hemma. Dottern är förvånansvärt pigg och går på dagis som vanligt, men låter lite som en kråka.

Eftersom jag hatar att vara sjuk, och inte har ro nog att lägga mig ner och sova mig frisk (sambons specialité), har jag jobbat på som vanligt här hemma. Igår mest med "Operation: Ny mobil" - och JA den blir ROSA!!! - och idag med detta:


Jordgubbssyltburk, eller Strawberry jam jar (bara för att det låter så roligt). Dock UTAN jordgubbssylt. Jordgubbar finns det massor av i frysen, men jag blev lite tveksam till själv syltprojektet, eftersom vi inte äter så mycket sylt. Och dottern äter inte sylt med bitar i. Så sylten skulle förmodligen mögla innan vi kom på att vi hade den. Så det får nog bli en burk för någonting annat. :-)

Mönstret till de sydda jordgubbarna kommer från Tildas hus av Tone Finnanger. Jag har förminskat det 50% så de skulle bli små och söta. :-) VAD jag älskar Tilda-böckerna!! När jag får inspirationssvackor tar jag fram mina Tilda-böcker och jag hittar alltid något jag vill göra. Eller så får de mig bara på bra humör. :-)


Mönstret till den här jordgubben kommer från Kitschy Digitals, som också är bra bot mot inspirationssvackor. :-)

5 kommentarer:

Sanna sa...

Åhh vilken underbar jordgubbsburk!! Just love it! =)
Hoppas du kryar på dig snart..härligare dagar än denna kan jag väl säga att jag upplevt =) hehe..
Kraaaaam
Sanna

Camilla sa...

Jättesöt burk!!
Sen kan man faktiskt mixa sylten så det inte blir några bitar i den, så jag tycker du ska göra lite sylt, lagom till en burk :)

Maria sa...

Supertrist att vara sjuk! jag är det samma, även om jag envisas med att gå till jobbet ändå. supersmart jag vet. ;)
Fast jag har inte fått nåt pyssel gjort. bara slappat i soffan.

krya på dig!!

Miss Cutiepie sa...

Den är UNDERBAR!! ♥
Älskar den!!

Jaana sa...

Vilken fin blogg du har ! Och så mycket fint du gör ! Mycket inspirerande !