17 augusti 2009

Rapport från lekrummet, känns det som

Japp, nu har vardagen kört igång på riktigt. Sambon har en del resor i jobbet och nu kombinerades det med ett kompisbesök i helgen - vilket tillsammans gett mig och dottern fyra dagar tillsammans, varav tre nu är avklarade. Tre dagar utan dagis ska tilläggas, eftersom det varit helg + planeringsdag på dagis. Shit vad trött jag är!! 

Så vad har vi pysslat med för spännande grejer då?


Vi började lördagen med att blanda ogräsfröer och mjöl.


Hittade gamla ordlappar. Hon la ihop vilka som skulle gifta sig. Pyssla och affären tyckte jag var en bra kombination! :-D

Och dit längtade hon.

På eftermiddagen och kvällen var vi ut till släktingar i sommarstuga på kalas. Där var det otroligt mycket mygg och eftersom jag har ovanligt gott blod, slängde jag på mig lite myggmedel när vi kom ut dit. Jag kände på mig att det inte skulle gå bra, och det gjorde det inte heller: strumpbyxor + myggmedel = dålig kombination! En närmre analys visade att det var de småsmå resårtrådarna som gick sönder av myggmedlet. När jag gick runt och var så där tjusig önskade jag att jag åtminstone försökt få till något snyggt mönster. ;-)


På söndagen gjorde vi inbjudningskort till lördagens kalas. Jag tokgillar de superglada katterna! :-D Jag försökte förhandla mig till en av dem, men fick INTE någon av dem.


En av katterna var lite lång. Eller väldigt lång. :-) Jag såg genast att den faktiskt var "en vecka lång" och övertalade dotter till att få sätta upp den under hennes "almanacka". Vi brukar göra såna almanackor med jämna mellanrum. Jag gör långa remsor av vanliga A4-papper, tejpar ihop och skriver och ritar. Ibland ritar dottern också. Ibland färglägger hon bilderna. Sen Flyttar hon pilen till rätt dag. Den nya veckokatten har i uppgift att visa den aktuella veckan.


För länge sen gjorde dottern dessa snygga och Elsie-inspirerade pärlplattekalsonger. Jag satte ihop dem och hängde upp dem på dörren till tvättstugan. Det höll inte. De låg i en liten hög på morgonen. Men det var färgglatt så länge det varade! :-D

På kvällen, när jag kom in i köket, hade någon uppenbarligen passat på att stöka till det REJÄLT medan jag varit upptagen med dottern. :-P Himla dålig stil tycker jag!! ;-)  Jag  tog sats och hade sen ett rent och snyggt kök när jag gick och la mig.

Idag rivstartade jag och dottern dagen med att möbler om hennes rum! Vi var klara innan klockan nio! Resten av dagen har dottern lekt mycket med kompisen i grannhuset. Själv har jag försökt få något vettigt gjort, men inte lyckats så bra. :-S

Nu sover hon sött i sitt nygamla rum. Hon är nöjd, speciellt med att jag sagt att det är lite som en lägenhet där inne, med sovdel, köksdel osv och brevlåda utanför dörren. För henne är lägenheter nästan något magiskt. :-)

Nu ska jag förflytta mig till pysselrummet och försöka få lite gjort innan det är sovadags för mig med.

2 kommentarer:

Miss Cutiepie sa...

Haha så söt hon är och så roligt ni verkar ha tillsammans. Förstår dock att du är trött ;) Har insett att det finns en anledning att vi vuxna inte leker, vi är inte gjorda för det :) Kram!

Sanna sa...

Låter som ni haft det toppenkul tillsammans =) Kul att leka i lagoma doser.. hihi..
Mmm det är kul att loppisfynda, förstår inte..alla verkar ha svårt att hitta men jag trillar över fynd för jämnan jag =) hihi..
Ha en fortsatt bra vecka!
Kraaaaam
Sanna