03 augusti 2009

Prioriteringar

Vardag. Svärföräldrarna har åkt. Sambon är på jobbet och dottern på dagis. Jag är själv och nu börjar hösten då min hobby blir mitt jobb. Den här veckan kör vi på det gamla 15 timmarsschemat, en mjukstart för både dottern och mig efter ledigheten. Nästa vecka dubblar vi tiden och börjar vänja oss vid det nya.

Igår läste jag ut Munken som sålde sin ferrari av Robin Sharma. Riktigt bra bok. Men idag sitter jag med en lite ledsen känsla i magen. Kollar man på de första inläggen i den här bloggen så är det bilder på lego. :-) För sådan var min vardag, och jag lekte lite med mobilen medan vi byggde och lekte. Men ju mer pyssel jag har i huvudet, desto mindre "ser" jag min dotter och vad hon kan, vill och gör. Jag vet att det kommer och går i perioder. Och jag vet att dagisfröknarna sagt att jag är en jättebra mamma som hittar på mycket. Men boken gav mig en påminnelse om att det just nu inte är så som jag vill ha det. Och jag är glad för den ledsna känslan i magen, för jag vet att den leder till att jag kommer att göra förändringar.


Imorse innan dagis ägnade vi oss åt detta. :-)

Jag tror också att de ny dagistiderna kommer att bli väldigt bra för oss. Hon får leka mer med sina kompisar och jag får en massa gjort, så att hon får en mamma som förhoppningsvis inte har huvudet fullt med projekt som ska göras, mail som ska skrivas, personer som ska kontaktas osv, utan är MED henne i nuet när jag är med henne på eftermiddagarna. För hon är ju faktiskt det viktigaste som finns. ♥

1 kommentar:

Miss Cutiepie sa...

Jag förstår precis vad du menar, har faktiskt börja ta stunder då jag bara sitter med lillen och busar på golvet. Det andra får komma sen! Lycka till med nya pyssel jobbet ska bli så spännande att se vad du hittar på!