29 augusti 2009

Nya vänner ;-)

Det känns som om jag inte skrivit något här på evigheter, fast det är ju egentligen bara några dagar! Så vad har hänt sen sist? Jag fick en oväntad uppgift av en vän. Ett skojigt projekt som krävde en hel del tankearbete och klurande från min sida. Ska skaffa tyg och sy upp en prototyp i veckan. Mer än så kan jag inte berätta. :-)

Sen ska jag starta företag och håller på med sånt klurande. Och jag har fått hem ett par böcker om kreativitet som jag börjat läsa i. Mycket intressant. :-)


Och så har jag nya vänner! :-D Jag har ÄNTLIGEN en ny mobil! Jag kan kommunicera med Världen igen! ;-) Och så har jag sytt minivarianter av Yasmines dockor från Parasol Craft. :-)


Det syns inte så bra på bilden, men mobilen är ROSA. "Ja, jag vill ju helt klart ha en svart och tråkigt mobil som har mycket funktioner, framför en rosa eller röd med lite funktioner!!" Hm... Någonting hände... ;-) (Förkylning och tjurighet hände och då sket jag i wlan! ;-) )

För att min FIIINA ROOOOSA mobil inte ska bli repig, virkade jag en liten - ja vad heter det?? Med en liten blomma på i alla fall. :-D Och jag har fått en beställning på en svart, så nu måste jag shoppa garn.


Jag har även sytt de två dockor man kan ladda ner på Yasmines blogg. De är söta och trevliga. De har blivit mina kollegor i pysselrummet. Haha!!




Och nu är klockan mycket och jag ska nog göra som min lilla följeslagare - sova. Dock inte på en gammal kartong. :-D 

Samtliga dekorationer som jag lekt med när jag redigerat mina bilder i det här inlägget kommer ifrån A Print A Day. Jordgubbarna kommer från ett minikit som man kan få om man går med i APAD-gruppen på Facebook.

3 kommentarer:

Anna Skarin sa...

TJING för nästa mobilfodral som du virkar! Du är ju så otroligt duktig att jag lyckas bli förvånad varje gång jag kikar på din blogg. Överträffar liksom mina förväntningar varje gång!!!

Persilja sa...

Jag fattar precis tanken att hellre ha en rosa mobil än en smart mobil. Det är ju liksom ett självklart val!!!
Fy sören vad bra du är på att virka!!! Snyggt!!!! Och dockorna var ju tuffa!

yasmine sa...

aaaaaa! you did a really really great job as always!!! i'll post :)