21 augusti 2009

Medlem i Miss Cutiepies kreativa team! :-)

Nu kan jag äntligen berätta om ett av mina hemliga pysselprojekt! :-) Och den här hemlisen har jag haft i över en månad nu!

Jag har ju redan nämnt att Linda/Miss Cutiepie har börjat designa och sälja kit för digi- och hybridscrappare. Idag har hon presenterat mig som medlem i Miss Cutiepies Creative Team på sin blogg. :-) Och precis som i Kitschy Digitals teamet kommer jag huvudsakligen göra helt andra saker än scrapprojekt.

Det ska bli jättekul att få se vilka kit hon kommer att hitta på framöver. Och att få jobba med dessa! :-)


Mitt första projekt för Linda är den här lilla necessären. Jag har använt mig av dekorationer och papper från Harajuku-kitet, ändrat lite färger och sedan skrivit ut på inkjet tygark. (Mer om detta nedan!)


Necessären är fodrad med ljusrosa tyg.


Och har en liten rosett. :-)

Inkjet tygark & T-shirt transfer/iron on transfer

Inkjet tygark är ett tyg som är fastklistrat på ett pappersark. Man tar bort papperet efter att man skrivit ut bilden, och använder det sen som vanligt tyg. Det är tvättbart i 40 grader. (Jag har dock inte testat att tvätta något ännu.) Jag tycker att utskriften på tyget varit lite ojämn - iblan lite svag och ibland lite för stark, jämfört med testutskrift på papper. Men det kan ju bero på min skrivare också och det vägs upp av att det är lätt att arbeta med. 

Man kan även skriva ut på T-shirt transfer /iron on paper (och allt vad det kallas). De utskrifterna stryker man på. De har klara och fina färger. De har en plastig yta som gör tyget stadigare. Detta är en fördel i vissa projekt och krånglar bara till det i andra. 

Inkjet tygark har jag beställt från Hobby och Hantverk. Och T-shirt-papperna köper jag på Clas Ohlson

Summasummarum kan man väl säga att man kan välja utifrån typ av projekt, men att det även kan vara en smaksak vilket man väljer. :-)

6 kommentarer:

Em sa...

Vilken söt necessär! Kommer den att finnas till salu nånstans?

clara sa...

HELT underbart!!!!! Det var det sötaste jag sett på länge. Heja heja heja!!

Miss Cutiepie sa...

Du vet att jag älskar den och allt annat fint du gör ♥
Jag är så glad att du velat bli en del av mitt team ^^

viswpen sa...

Helt underbar necessär! Skall bli kul att se vad mer du kommer att göra!

Känns redan som jag blivit inspirerad att göra mer än att bara "digiscrapa".

Carina M, cina sa...

Grattis vad roligt! Jag har snubblat in här genom min vän Clara, och hit återvänder jag gärna.

/ Carina

Sanna sa...

Åhh va spännande! Ser fram emot att se mycket mer =)
Helt ljuvlig nessesär!
Kraaaaam
Sanna