20 juli 2009

Utmaning

Jag fick en utmaning av Linda/Miss Cutiepie. Kul! :-)

Reglerna följer som sådant:
1. linke tilbake til meg i bloggen sin.
2. kopiere “honest scrap” logoen til bloggen sin.
3. skrive 10 sannheter om seg selv i bloggen sin.
4. gi utfordringen videre til minst 7 andre bloggere
og liste opp og linke disse til bloggen sin.

Jag har klurat och tänkt och funderat på vad jag ska skriva. Supersvårt ju! Men så här får det bli:

  1. Inbiten tedrickare, som dock började dricka kaffe i samband med att jag träffade min sambo. Mitt te köper jag helst i tebutiker, så att jag kan få personlig service och får lukta mig fram till vad jag ska köpa. Köper alltid te när vi är på besök i Luleå. Det blir inte så ofta då det är ca 110 mil hemifrån. :-)
  2. Styrs av och styr med färger.
  3. Är rätt bra på katter efter att ha bott med katter sen jag var sju år. Ett liv utan katt skulle vara konstigt, men det finns även bitar jag inte skulle sakna.
  4. Har pluggat en rackarns massa på universitet och högskola.
  5. Jag har gått in i väggen så det smällt om det, men skulle på sätt och vis inte vilja ha det ogjort, för jag har lärt mig så mycket efteråt och jag värderar saker annorlunda nu.
  6. Jag skulle vilja ha en trädgård med fruktträd, bärbuskar, hallonhäck, trädgårdsland, stor gräsmatta, bomsterrabatter och olika mysiga platser för avkoppling och för att sitta och äta och umgås under fina dagar.
  7. Jag gillar att skriva. När jag var yngre skrev jag många och långa brev, på universitetet och högskolan blev det uppsatser och när jag jobbade la jag ner mycket tid på veckobreven, bara för att jag fick SKRIVA. :-)
  8. Gillar tekniska prylar, men kan bli irriterad på att mycket i mitt pyssel och i att hålla kontakt med vänner måste göras via datorn. Måste tvinga mig bort från den ibland för att få något annat gjort. Därför vill jag heller inte ha en dator i mitt pysserum.
  9. Intresserad av psykologi.
  10. Tror att det är samma del i min hjärna som tar hand om matlagning och pyssel, för när jag är kreativ och har många ideéer och projekt kan jag som bäst komma på korv med bröd till middagen! Och det går inte alls i hop med att jag helst vill äta nyttigt för både kropp och miljö egentligen. :-S

Ja, där fick jag ihop tio. :-)

Men sju personer att utmana bli klurigare...

Anki - föredetta kollega som emigrerat. vansinnigt trevlig tjej det där! :-)

Camilla - min mesta kompis :-)

Eva - min mest miljömedvetna vän. jämfört med henne känner jag mig som värsta miljöboven! ;-)

Karli - fantastiskt duktiga och supertrevliga Karli :-)

Hanna - tremänning/syssling som pysslar när hon har tid och nu har fastnat i smyckesträsket ;-)

Sanna - härliga Sanna som kommenterar så flitigt och alltid får mig på bra humör :-)

Clara - den jag vet minst om av dessa, men det är som med Sanna - hennes kommentarer gör mig glad:-)

Kolla! Jag fick ju ihop sju!! :-)

3 kommentarer:

clara sa...

ooooo spännande och smickrande :) Min hjärna är på semester och jag planerar att följa efter snarast... Därför växer spindelväven i Bloggen just nu men jag planerar att damma av den så snart andan faller på.

Sanna sa...

Tusen tack för utmaningen, jag har gjort mitt bästa för att föra den vidare =) hihi.. Du får kika in på min sida..
Jo jag älskar att fynda och mitt hem består mest utav secondhand saker, men för att få lite balans så säljer jag saker själv på loppis o tradera oxå =) En del blir presenter efter att jag "fixat till" dom, mm..
Kommer mer foton på fynd som jag gjort idag oxå =) hihi..
Kraaaam
Sanna

Retro Plants sa...

Thanks so much for including me!
an honor. . . really!
this challenge is SO cool!
glad to do it.
now to think of 10 things. . . hmmmmm. . . i don't know if i am "10 things" worthy. . . i am quite boring! :)