03 juli 2009

Sytt & shoppat

Jag har sytt som en galning ikväll och är lite uppe i varv fortfarande, även om jag också är vansinnigt trött. Vad jag har sytt v'ntar jag med att visa till imorgon, för jag har jobbat med grejer från ett nytt kit från Kitschy Digitals! :-)

Men jag har lite annat att visa:


Under en paus från solen här om dagen sydde jag detta pennskrin medan dottern såg på film. Den fastsydda bilden är gjord av Elsie Flannigan och jag har lånat den från hennes blogg eller möjligen hennes etsy shop. Minns inte riktigt. :-S Idén har jag haft länge och nu blev den äntligen genomförd också! :-) Jag är riktigt nöjd. :-)


I helgen var vi och shoppade lite fina gamla saker. Och sambon var med!! Det är kors i taket om något! ;-) Jag hittade riktiga pärlor. Han skakade på huvudet och sa att det var ju bra att jag var nöjd. :-D


Jag älskar gamla burkar! Och så samlar jag på ler röda saker till köket. 


Och jag älskar pressat glas (heter det så?). Gärna gamla saker, men nya som är fina går också bra.  Den lilla "skålen" till höger tror jag är en gammal geléform. Jag hade sju innan som jag fått av mormor, så nu har jag åtta. (Och minst lika många till i andra utföranden.) Jag tänke att de kan vara fina att ha värmeljus i . :-)


"Burken" (trött, hittar inte rätt ord) till vänster var min farmor och farfars socker skål. Den till höger är nyinköpt. Den saknade lock, men den kommer förstås bra till användning ändå. :-)


Titta vad jag fått med posten! Tack snälla Anna!! :-) Jag har varken sett filmen eller läst boken tidigare. Jag har hört de som är frälsta och de som tycker att det är trams, så det är roligt att få se vad det egentligen handlar om. Jag har hittills hunnit se halva filmen. 

Nu ska jag ta katten under armen och göra familjen sällskap en trappa upp. I morgon ska vi ut till en gård och plocka jordgubbar och fika och fira at sambon fått "sommarlov" också nu. :-)

Jag har ju glömt att skirva att katten mår bra nu! Hon var på seniorkontroll (jätteroligt ord för en katt!) och hade kanonvärden på proverna som togs. Hon var helt enkelt stressad.

4 kommentarer:

The 80's Me - Miss CutiePie sa...

Åh vad kul det ska bli att se vad du gjort av kitchy! Förlåt att jag inte hunnit svara på ditt mail, vi har varit och jagat lägenhet och hittat en som jag tror vi ska ta.. Spännande, skämmande, besvärligt och härligt.. blandade känslor...
Lovar att försöka skriva i morgon!
Kram och tack för all underbar inspiration!

Sanna sa...

Åhh vilket supersött pennfodral! Me looove =)
Roligt att fynda, jag skall oxå dra iväg min älskling på lite loppis sedan...synd att han hatar det men men han följer med för min skull =) hihi..
Ha en trevlig helg!
Kraaam
Sanna

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Vilket fint pennskrin du gjort och massa fina saker du hittat på loppis :D

Anonym sa...

Varsågod! Jag ska se det som en dela v mitt semesternöje att följa din trevlibga blogg och titta på alla fina saker! Kram!