25 juli 2009

Rapport från stugan

Jag måste bara skriva ett inlägg ifrån vår egen sommarstuga, bara för att det går! :-D Jag sitter i vårt lilla skrutthus, med Vänern ett stenkast från dörren. Jag har alltså sjöutsikt medan jag skriver. :-)

Vi åkte hit ut med vår (sambons) gamla båt, som reparerats i snart tre månder nu och för att äntligen få den i vattnet. (Och inte ställa den utanför köksfönstret igen!) Vi hade planerat att det skulle vara en fin och solig dag. Det blev det inte precis.

Tanken var att båten skulle vara i vattnet nu, men den står fortfarande på land. Rejält BLÖT har den däremot hunnit bli, och under tiden regnet vräkt ner har vi suttit inne i vårt pyttehus. Sambon kollade på nätet för att söka efter svar på fler båtproblem, dottern lyssnade på Pippisagor på sambons mobil och jag satt med ett block och jobbade. Himla mysigt faktiskt. :-) Men vi längtar tills detta huset är borta och vi har byggt ett Riktigt hus. Då kommer det vara UNDERBART här. :-)

När jag kommer hem ska jag sy. Jag längtar! När jag såg att jag plockat undan symaskinen kom jag på att jag nog börjat skjuta upp pysslandet trots allt. Så nu får jag bota det genom att frossa i det! :-) Jag började lite igår och undrade på en gång varför jag skjutit på det. Det är ju det roligaste som finns! :-)

1 kommentar:

Sanna sa...

Jag har 2 födelsedagar till i augusti, äldsta sonen blir 19år 1aug och näst äldsta blir 15år 7aug =) Så det är tur man gillar att baka..hihi..
Skall plocka in en massa bär från trädgården vi oxå och safta och sylta =) Skall bli kul!
Kraaaam
Sanna