03 juli 2009

Nytt kit från Kitschy Digitals: Washi Tape Frames

Idag har varit en kanondag! Men det ska jag inte skriva om nu. ;-)

Nu har Danielle kommit med ett nytt Kitschy Digitals kit - Washi Tape Frames. Det är ännu ett kit med färgglada ramar, men HELT olikt de tidigare ram-kiten.

Nytt är även att kitet köps direkt via bloggen. Detta för att Danielle jobbar med att bygga upp en egen webshop, där hon ska samla alla sina Kitschy Digitals produkter!! Hur bra är inte det!? :-) Och tills shopen är klar kommer de nya kiten att säljas via bloggen, medan de gamla finns kvar på Two peas in a bucket. Brodermönstrena, vinylramarna och pappersprodukterna finns kvar HÄR.

Men hur ser de nya ramarna ut då? Och vad hittade jag på med dem? 

Jag fick filerna igår och trodde först när jag såg ramarna, att jag inte skulle komma på något alls att göra med dem. Men det gjorde jag minsann ändå! :-)


Ramarna är av tejpremsor! De finns i två utföranden. Dels dessa transparanta (psd-filer - lite krångligare, men inte svårt).


Och dels dessa icke genomskinliga (png-filer - enklare att jobba med). De ser typ ut som färgglad maskeringstejp. :-)

KD-bloggen visar Danielle dels alla tio färgerna och hon beskriver även hur man jobbar med de olika typerna av filerna i Photoshop! :-)


Och här är vad jag gjorde. :-) Jag var supertrött, superfokuserad och SUPERSNABB! :-D Och jag blev supernöjd! Jag valde den transparanta tejpramen.

Väskan är sydd i vitt bomullstyg. Yttertyget är stärkt med vlieseline. Bilden skrev jag ut på T-shirt- / iron on-transfer. Det var lite trixigt att stryka fast bilden och vlieselinet på samma gång, men det gick faktiskt alldeles strålande. :-)

Jag blev mycket nöjd, men skulle jag göra en till idag skulle jag troligen ta volymvlieseline (fluffigare och mjukare) istället, eftersom det känns som att det vlieseline jag använde var lite väl styvt och att väskan lätt kan bli skrynklig (det är lite "pappkänsla"). (Jag är inte HELT hundra på vlieselineterminologin, men jag litar på att ni förstår på ett ungefär vad jag menar. :-D)

Men summasummarum är jag mycket nöjd. :-)

4 kommentarer:

Sanna sa...

Oj oj vilken mysig väska, häftigt med "tejp" ramen =)
Jag får gå kurs hos dig och bli lika duktig att pyssla tror jag!! Vill oxå kunna! =)
Ha en fortsatt trevlig helg!
Kraaaam
Sanna

clara sa...

Men du har ju helt superbra ideer! Jag älskar när du syr med scrapsaker!

Sanna sa...

Mmm visst är det ljuvligt med kattungar..och alla andra katter på djurhemmen för den delen =)
Duken är köpt på rusta för 49kr, så den var billig och underbar =)
Kraaaam
Sanna

Sanna sa...

Oki tack för tipset! Då får jag kolla upp om det kan vara en jasmin eller något liknande =)
Jo det har funnits katter i mitt liv sedan barnsben oxå så man har ju fått en hel del katt kunskap med åren =) hihi.. Underbara djur!
Ha det gott!
Kraaaam
Sanna