16 juli 2009

Draperi

För några dagar sen, när jag fortfarande var hemma, satte jag mig ÄNTLIGEN och sydde draperiet till öppningen mellan köket och hallen. Vi har pratat om det i fler år. Vi har haft skenan för det monterad och klar i taket i några månader och vid ett besök på IKEA i förra veckan köpte vi tyg. Jag funderade länge på ifall jag skulle göra något "roligare", men kom fram till att inte lägga allt för mycket tid på det, eftersom det säkerligen kommer träffa smutsiga barnhänder både utifrån och från köket. ;-)


Till ett draperi behövs tyg. Mycket tyg.


Har man tur får man hjälp.  Eller snarare trodde hon att jag bäddade och la sig mer än nöjt på tyget. ;-)

Tada! :-)  Jag får inte något Nobelpris för det, men jag är väldigt nöjd! Det var inte svårare än att sy en  gardin.  Och just därför är jag extra nöjd, för jag avskyr attt sy gardiner. :-D

Det gjorde hela vårt konstiga kök MYCKET mer ombonat och trevligt! Och en smula mer färgglatt också. :-)

5 kommentarer:

Fröken Anki sa...

Verkligen jättefint!
Tänk vad mycket litet tyg kan göra. Eller snarare mycket tyg! ;)Blir inspirerad, ska nog ta och sy lite draperier till våra stora dörrar inför hösten och vintern. För att minska på draget från dom. :D Får nog ta en tur till IKEA och kolla in tygerna.

Hoppas att du haft en skön dag. Verkar som du i alla fall har nåt att göra nu när du kan använda datorn där ute.

kram

clara sa...

Det där tyget är toppen, jag köpte det just och har som duk till vårt jääättelånga utebord.
Jag tycker du är bra jag- gardiner är verkligen astrist att sy :)

The 80's Me - Miss CutiePie sa...

Otroligt snyggt!
Du har en utmaning i inspirations bloggen som du gärna får anta :)

Maria sa...

väldigt snyggt kök!

Har lagt till dig som en länk på min blogg, under "andra bra pysselbloggar". hoppas det är ok.

Retro Plants sa...

that looks FANTASTIC Stina!
the fabric is so perfect ;)
in love with it. . . great job!

you have inspired me to do a project like this that i have been "meaning" to get too!
you know how that goes. . . you have ideas and then they never happen because of kids and well, life happens!
so now i am motivated to do it. . . so, THANKS HON!