24 juli 2009

Dockor, post & vajer

Det har varit mycket planering ett tag nu, så nu måste jag stänga in mig i pysselrummet och GÖRA också. Jag har en lång lista med saker som ska göras och jag känner att jag behöver börja beta av saker på den nu, så den inte börjar stressa mig eller att allt det roliga på den förvandlas till tråkiga "måsten".

Idag har vi emellertid städat. Sambons föräldrar kommer på måndag och Föräldrabesök = storstädning. ;-) Men det är förstås lika mycket för vår egen skull. :-)


Igår satte sambon upp en hylla till i mitt pysselrum. Medan han höll på med det fick dottern ta hand om dockorna, en uppgift hon tog på stort allvar. :-) Det var emellertid pussförbud. Jag ville inte riskera att någon av dem skulle lukta prickigkorv. ;-)

Det var ett tag sen jag gjorde dockor nu, men jag har en beställning på en, och det ska bli kul att göra en docka igen. :-)

Stolen de sitter i på bilden hade min mammas faster som lärarinnestol när hon jobbade. När jag var liten stod den i vår sommarstuga och sen bestämdes det att jag skulle få den. :-) Nu står den i mitt pysselrum och dottern använder den som bord när hon sitter inne hos mig. :-)


Här om dagen fick jag post! Jag älskar post!  Eftersom jag misstänte starkt att de som är vänliga nog att ge mig presenter när jag fyller år, inte är desamma som läser bloggen och därmed inte sett min "önskelista", så beställde jag något från The Poppy Tree själv! :-D Det jag beställde är i paketet överst i bild. Och jag är duktig! Jag har INTE öppnat det än!!! :-)

 
Linda som har bloggen Min Pysselhörna ville se lite bilder på vajern i mitt pysselrum. Så här kommer de!


Allt kommer från IKEA. För att hänga upp saker har jag både krokar, klämmor och större S-krokar.  Jag har för mig att vajer, fästen och de små krokarna och klämmorna alltihop var på gardinavdelningen, medan de större krokarna kan ha kommit från kök- eller badrumsavdelningen. :-)


Kollar man noga, vilket jag INTE vill göra eftersom jag har en släng av perfektionism och mår dåligt av eländet ;-) , ser man att min vajer är sned! Väggen gick sönder när sambon skulle borra för det här fästet. Vi har dessutom glömt att måla över spacklet. FULT. MEN jag visar bilden för att visa att man kan fästa vajern på olika sätt. :-) 

Jag är nöjd med min vajer. Från början hade jag den till färdiga scrapsidor för det var så tråkigt att bara lägga undan dem. Nu när jag inte scrappar så ofta har jag vajern till lite allt möjligt. Jag har även scrapsidor där nu, men dem får ni inte se (förutom pyttelite i förra bilden), eftersom jag inte scrappar officiellt. ;-) 

2 kommentarer:

Fröken Anki sa...

Fiffigt med en vajer att hänga upp saker på. Och det syns inte alls att den är sned. Säkert bara för att du vet det som det ser det!

En liten undran - Vad ska du göra med alla dockorna på stolen? Spara, sälja eller ge bort? Jag menar - du gör ju nya också. Dom är väldigt fina så jag förstår att du får beställningar på dom.

Hoppas ni har en härlig helg och att du får mycket pyssel-tid!

kram

Linda Horn sa...

Kul att se din vajer!!! Tack för bilderna. Festligt att du har den till så mycket annat, ser att du hängt den väldigt nära taket... min hamnar INTE så nära taket, jag vill gärna nå den utan att stå på pall (eftersom jag inte kan det!).

Tack för ditt engagemang i min förvaringsdjungel!