10 juni 2009

Sjuk katt, blivande girlang och ny docka

Jahapp, det är ju bara att konstatera att detta tydligen är något slags Prövningarnas Tid. Är det inte det ena så är det det andra. Jag börjar må bättre, men då blir katten dålig. Och är det något som jag inte är immun mot på något sätt, är det när någon i familjen blir sjuk - både människor och djur. Så just nu mår jag illa av oro. :-(

Min katt är min bebis, men hon är också över 14 år. Hon är i vanliga fall alltid så otroligt frisk, så det är först när hon blir sjuk som jag påminns om att hon faktiskt inte kommer att leva för alltid. Och det är något som jag inte vill tänka på. Sen har jag även varböldhistorien från i höstas, som inte rörde sig om sjukdom utan om slagsmål, i väldigt färskt minne och jag vill inte uppleva något liknande igen. Det är helt ärligt bland det värsta jag varit med om. (Och dyrt som den var det också.)


Den här bilden är från i oktober förra året, när Freja äntligen börjat må bättre igen. Bredvid henne ligger LillFreja - en av dotterns 12 småkatter. Klart att de små också skulle ha trattar! JAG tyckte att småtrattarna var väldigt roliga. :-)

Nu till något annat.


Idag har vi klippt och klistrat. Vi har börjat på en girlang som vi ska hänga upp i sommarstugan. Det blev lite klippövning för dottern och desto mer för mig. ;-) Hon klippte så många hon ville och jag klippte resten. Det är svårt att klippa på strecket när man inte övat så mycket, men hon var verkligen jätteduktig. Sen fick hon i uppgift att lägga ihop lapparna tre och tre och försöka se till att inte kombinera dem på samma sätt, så långt det var möjligt. Hon var jätteduktig. :-)


Själv jobbar jag på denna. Det är samma mönster på tunikan/tröjan, som till den förra dockans blåa klänning, men jag gjorde den kortare. Och så har jag gjort byxmönster också, men byxorna syns knappt. Det är väldigt pastelligt. Om jag skulle skriva ett inlägg om hur jag och färger funkar skulle ni kunna se hur jag mår bara genom att se på vilka färger jag pysslar med för tillfället. För mig är färgvalen så uppenbara, även om jag ibland inte upptäcker det förrän efteråt. :-)

1 kommentar:

Linda Horn sa...

Hoppas katten kryar på sig snart, det är ju det värsta - när djuren mår dåligt. De kan ju inte berätta hur det mår.....