08 juni 2009

Run With Scissors & saxar

Jag lider fortfarande av denna hemska Lindriga Förkylning. ;-) Tyvärr ärdet ingen höjdare att kombinera den med det mulna som var innan. Det har inte precis blivit soligare... Jaja. Det går över det här med.

För att pigga upp sig kan man titta på glada färger!


Bild från Run With Scissors.


Bild från Run With Scissors.

Run With Scissors heter en blogg jag brukar läsa. Janel som har bloggen har en give-a-way, det vill säga en tävling. I tävlingen kan man vinna en kudde liknande en av de två ovan! (Bilderna är lånade från hennes blogg.)

För att delta ska man bland annat svara på frågan vilket som är ens favoritredskap när man pysslar. Jag tycker det är lite kul när man får fundera på sådant som man inte funderar på i vanliga fall. Och jag har funderat och kommit fram till att mitt svar blir Penna. Inte så spännande svar direkt, men  ofta börjar man ju med att skissa och att skriva ner idéerna. Och sen är olika typer av pennor ofta med under hela processen på ett eller annat sätt. Och ska man måla är själva tecknandet grunden som gör att målningen blir bra. I alla fall fungerar kontrollfreaket jag oftast jag så. ;-) (Och då menar jag inte att jag alltid ritar innan det jag ska måla, utan jag menar att jag har med teckningskunskaperna med mig när jag målar.)


Andra favoriter är penslar och symaskinen. Sen har jag på senare tid även upptäckt att vi har otroligt mycket saxar här i hemmet. De flesta är förstås mina. Det är tygsaxar, papperssaxar, mönstersaxar, dotterns lilla vänterhäntsax, alltmöjligtpysselsaxar, kökssaxar, klippahårsaxar, alltmöjligtsaxar och ännu fler! Det är inte ens alla som är med på bilden!!

Håll tummarna för att jag vinner! Jag skulle behöva en färgglad kudde nu när jag är så skruttig! ;-)

4 kommentarer:

Sanna sa...

Jag har bara gjort ett byte jag med tidigare.. =) hihi.. Men det går till så att man skickar lite saker man pysslat och om man vill köpa något till den andra..om du går in och tittar på min sida så står det swaps och där finns bilder på sånt som gick genom den swapen jag gjorde med Lisa "pinkfriday" =) Förutom det som syns på bilden att jag skickade till lisa så skickade jag en söt porslinshare och 2 "kryddburkar" med magneter på baksidan =)
Titta och fundera så kanske du har lust att göra ett swap sen =)
Kraaaam
Sanna

The 80's Me - Miss CutiePie sa...

Man kan aldrig ha för många saxar ;)
Jo massor massor att fixa. Usch usch!
Ska bli skönt att ha det gjort :) Mår du bättre? Kram

The 80's Me - Miss CutiePie sa...

Haha dop + födelsedags kalas :)
Ja jag tycker det är så himla kul med bröllop, har surfat runt på en massa bröllops sidor nu och letat inspiration till helgen så jag har samlat på mig en massa super tips som jag BARA måste dela med mig av :)

Retro Plants sa...

those pillows are AMAZING! love em :)
p.s. i saw that your daughter was stitching a girl pirate and i just wanted to say. . . HOW AWESOME! so cute :) so happy to see that your beautiful daughter is following in our "oh so" crafty footsteps! :)