05 juni 2009

Ny docka

Ja, inte helt ny. Jag visade ju kroppen för ett bra tag sen. För en tid sen fick hon lite hår, för några dagar sen målade jag anskitet och idag fick hon kläder.


Jag är inte supernöjd med ansiktet (men jag säger inte varför). Hela tiden när jag målade kändes det dessutom som om dockan sa "men sluta kladda i anskitet på mig". Jag antar att skriva att den senaste tidens humör återspeglar sig i dockans ansikte, är att vara övertydlig. ;-)

Förutom kläder fick dockan också ytterligare ett lager hår fastsytt idag.


Klänningen är jag otroligt nöjd med. Mönstret gjorde jag också idag. Jag hade ett mönster i nya Tildaboken som utgångspunkt, bara för att se hur det var gjort, och sedan ritade jag ett eget utifrån dockans kropp. Det ska till knytband och eventuellt något mer, men det blir en annan dag. Nu slipper hon i alla fall sitta naken. ;-)

Imorgonbitti ska vi åka till Göteborg , så det blir det en liten paus från pyssel, vardag och annat. Känns som om jag borde ta och fundera på vad jag ska packa med... Vi ses nästa vecka! :-)

2 kommentarer:

Sanna sa...

Åhh vilken supersöt docka! Jag tycker att du gör supersöta ansikten, jag har skrivit ut dockmönster ifrån sidan du tipsat om men sen vågar jag inte riktigt fortsätta..tänker att det blir bara fult ändå..suck.. Vill ju så gärna! Hur går du till väga när du gör ansikten och vilka färger använder du? Får gå kurs hos dig jag =) hihi..
Ha en fortsatt trevlig helg!
Kraaaam
Sanna

The 80's Me - Miss CutiePie sa...

Fantastisk!
Tycker du ska vara supernöjd, hon är ljuvlig!