29 juni 2009

Jag flyr värmen

Guuud vad varmt det är!! Jag vill ju inte klaga när det äntligen är Riktig Sommar, men sanningen är att jag fungerar inte i den här värmen! Hade det varit liiite svalare hade det varit toppen. Som det är nu blir jag trött, slö och gnällig. Jag vill inte åka ut till stugan, för där är husen så små och bjuder inte tillräckligt med svalka. Så jag blir hemma och flyr in. Och jag syr, för jag blir rastlös av att vara slö och utan ork.

Vid lunchen satt vi och pratade och kom in på jobb. Jag har inte nämnt det här så mycket tror jag, men planen för hösten är att börja sy saker och sälja. Det ska bli SÅ kul att göra jobb av mitt pysslande, så att jag kan ge det den TID jag vill, och inte bara en stund då och då. :-)

Dottern är med på noterna. Dels jublade hon när hon fick veta att hon ska få gå längre dagar på dagis. :-) Dels har hon hela kedjan från produktion till försäljning klar. Hon berättade om det vid lunchen: hon och jag ska sy och brodera. Hon och pappa ska bygga ett stort försäljningsstånd till mig och ett litet till henne. Det ska vara hjul på dem och när vi ska sälja saker ska vi dra dem till Stora torget här i stan och stå där och sälja. När sakerna tar slut åker vi hem och gör mer. Hon ska sälja broderier. Hon är UNDERBAR. Det finns inte ETT problem som den ungen inte kan lösa! :-D (Och det myntet har förstås två sidor, som allt annat... ;-) )

Jag har inte fått ordning på bildstrulet i datorn. Men jag har heller inte varit så mycket vid datorn, eftersom det varit helg och vi delat tiden på hemma, familjens/släktens sommarstuga och vår nya sommarstugetomt. (Vårens Dilemma, och ett stort skäl till till att jag haft det "mulet" har varit "Köpa eller inte köpa nya tomten???" Jag håller fortfarande på att landa i det beslut vi tog.)

Nu ska jag gå och tvätta lite nya tyger, så att jag kan få börja sy i dem snart. Och sen fortsätta sy. Får nog planera in en tur till Panduro i veckan också. Det är det där Tildaberoendet som ställer till det... ;-) (Jag har blivit väldigt pastellig... Mycket ovanligt för att vara mig.)

Vi hörs! Kramar till alla som vill ha! :-)

Inga kommentarer: