22 juni 2009

Hej!

Det har ju blivit sommar helt plötsligt ju! Jag har börjat komma ur min pysselsvacka och börjar komma på roliga saker att göra igen, men solsken är inte pysselväder! Men allra mest lidande blir ändå bloggen. Men nu är jag här igen! :-)

Under midsommarhelgen var vi ute i sommarstugan - frös i regn, matade knotten och myggorna med mig själv och med mitt stackars barn (hon ser ut som om hon fått vattkoppor igen, stackare!) och umgicks med släkten. Nu har vi haft några dagar vardag och imorgon är dotterns sista dag på dagis innan hon får sommarlov. Själv fick jag inte sommarlov förrän jag började i skolan... Fusk! ;-)

Jag köpte mig nyaste Tildaboken - Tildas landsted - för någon månad sen och jag måste nog erkänna att jag blivit en Tildaknarkare. Jag kan titta på bilderna i mina Tildaböcker hur många gånger som helst! Och jag äääälskar tygerna! ♥ Det är inte alls den stilen vi har hemma, men det är så fiiint att titta på. :-)  Ett projekt jag roat mig med nu när jag inte känt mig kreativ är att sy en mus ur boken. Jag hade helst velat sy en ekorre, men mitt fluff räckte inte till svansen, så det fick bli en mus. :-) Den sitter på mitt sybord och väntar på att få öron och svans fastsydda och få ansitet målat. :-)

Idag har jag gjort ett snabbt pyssel som jag inte förstår varför jag inte gjorde det för flera månader sen. Dottern harhaft en vanlig ljusrosa T-shirt från HM som jag tänkt stryka på någon bild på, men det har aldrig blivit av. Igår fick hon välja bild. Det blev Bambin från Kitschy Digitals, och hon ville ha den ROSA. :-) Och tada! Rosa T-shirt med rosa Bambi.

- Vilket hade varit lite mer effektfullt ifall det följts av en BILD. Men jag och datorn är för tillfället riktigt osams. Den gör inte alls som jag vill och när jag fortsätter försöka hänger den sig. Skitdator. Och nu har jag sutti här alldeles för länge, så nu ska både jag och datorn sova och så får vi försöka på nytt imorgon med bilderna. Men det blev ett "Hej!" i alla fall. :-)

2 kommentarer:

The 80's Me - Miss CutiePie sa...

Åh vad kul med nytt inlägg, det har jag väntat på! :)
Längtar tills jag får se tröjan! Funderar på att göra några till sonen också, fråga dock, stryker du först på tyg som du sedan syr fast på tröjan? Mitt kasettband blev fult första dagen han använde den men då strök jag direkt på bodyn.
Hans kudde full med fina frukter är dock lika fin som när den var ny men då är det ju ett stumt tyg.
Dela gärna med dig av dina knep :)
Kram!

Sanna sa...

Åhh va kul att du är tillbaka i bloggvärlden! Har saknat dig här gumman!
Kraaaam
Sanna