25 juni 2009

Datorstrul, Rosa Bambi-tröja och sommarbilder

Ni skulle bara veta hur mycket strul det varit med dessa bilder!! Jösses! När jag fixar med bilderna använder jag både Photoshop och ett annat program där jag strukturerar och gör annat. Nu har båda dessa strulat. Photoshop för att datorn tar av minnet på C när det virtuella minnet tar slut, vilket leder till att jag inte kan spara det jag gjort. Eller inte i värsta fall inte ens kan öppna bildfilen jag vill redigera. Vi jobbar på problemet, men det kommer tillbaka med jämna mellanrum. Sambon vill ha en ny dator.

Nytt för igår var att det ANDRA programmet också började strula, något som typ aldrig händer annars. Och det är i det programmet jag ändrar storlek på bilderna och annat, men nu kan jag inte ens öppna programmet utan att det hänger sig. Och typ hela datorn på kuppen. :-(

Men skam den som ger sig! Då får man försöka göra på något annat sätt. :-) Och när sambon kommer hem på fredag kväll leder jag honom till datorn och säger "Laga!!" Fast han kanske vill sova då... Oki. Lördag morgon säger jag "Laga!" ;-) Hade vår granne datanörden varit hemma hade jag kunnat springa över dit och säga "Laga? Snälla!". ;-) (Japp, med ett mindre befallande tonfall.) Han vet allt man behöver veta om datorer, och ännu mer som man inte behöver veta. ;-)

Här kommer i alla falllite bilder på dotterns tröja. :-)


Tycker om färgerna i den här bilden.


Men den här visar mer färgerna som de ser ut på riktigt. När jag jobbade med bilden i photoshop funderade jag på om jag skulle ge bilden lite sliten retrokänsla.


Men man kan väl säga att dottern fixade det rätt bra själv på ett par timmar. :-P

Så svaret på dina funderingar Linda blir väl: Jag strök på bilden direkt på tröjan och det funkade inte så bra. Men T-shirten var gammal och till och med lite fläcking (i nästa liv ska jag bli mästare på att ta bort fläckar), så det är inte hela världen. Och trycket ser faktiskt okej ut när man inte DRAR i det som jag gjorde när jag tog bilden ovan. Men vill man att det ska hålla bättre är det nog en bra idé att strycka fast sin bild på ett vitt OELASTISKT bomullstyg och sen sy på det.

Och så några somriga bilder:

 


Vart kom de låååånga smala benen ifrån?


Årets första jordgubbe. :-)

För de invigda kommer det mer trädgårdsbilder (haha! jag kallade vår uteplats för trädgård) och fler bilder på dottern i tröjan på den lite mer privata bloggen Min Sagolika Familj. :-)

2 kommentarer:

The 80's Me - Miss CutiePie sa...

Åh vad kul att få se bilder, trots allt krångel! Hoppas det ordnar sig! Otroligt så snygg tröjan blev, hur sött som helst att ha lilla bambi i rosa ♥ ^^

Tack för tipsen dessutom!
Ha en toppen dag!

Fröken Anki sa...

Tröjan blev jättefin!
Och det ser himla somrigt ut med bara ben och rita på asfalten!

Ska ta och titta in på den andra bloggen nu och kolla in trädgården! :D
Ha en skön helg!
kram