07 maj 2009

Ute regnar. Himmel grå. Vara inne. Hitta på! Dockmönster och ny blogg!

Igår satt jag med det nya dockmönstret.


Det var en utmaning att nåla ihop allt. Det var liksom för mycket armar och ben som skulle få plats. Men det gick bra tillslut. :-)


Och jag är RIKTIGT NÖJD med resultatet! :-) Det känns som att jag kommit ifrån Black Apple-mönstret nu. Ok, likheter kommer det ju alltid finnas, men jag hoppas att det är tillräckligt olikt.

Dockan känns som ett tomt ritpapper. En mall. Nu kommer det roliga arbetet att göra en massa olika dockor utifrån mallen! Jag är nästan avundsjuk på mig själv! ;-)


Planen för dagen var att cykla iväg och hämta ut lite Me&I-kläder jag shoppat till mig och dottern, sen cykla vidare till stan för en lunch med sambon och sen cykla hem. Vi har dagsregn, så jag skippade det. Istället har jag gjort en ny blogg för familj och vänner. :-) Jag är lite trött på vår gamla hemsida och jag behöver öra plats för annat där, så idag var en bra dag för att börja fixa med det.

Nu återstår bara att få vännerna och släktingarna att hitta dit och sen kunna logga in, för låst kommer den vara, precis som den gamla hemsidan. Jag har skickat inbjudningar till några. Om någon känner sig bortglömd är det bara att höra av sig eller lämna en kommentar här i bloggen. :-)

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Hej!

Såg den här länken, tänkte det kunde vara intressant för dig, det lät lite spännande: http://www.dn.se/livsstil/relationer/lek-med-dockor-blir-terapi-1.855303
Du kanske kan bli en ny dock-guru med en egen specialitet. Vad skulle det kunna vara? :-) Kram, Elisabeth