25 maj 2009

Total bakmani


Kvällens Me&I-träff här hemma har resulterat i ett okontrollerat bakande. (Den observante märker att vi har bytt dag.) Det har varit så kul att inte bara baka matbröd! Gottegrisen i mig myser! ;-)

Igår bodde jag mer eller minder i köket under större delen av dagen. Jag hann med:

  • Choco Dots Cookies, fast med hackad cholkad istället för Choco Dots (Tack Linda för receptet!)
  • grahamstekakor utan russin
  • grahamstekakor med russin
  • hemgjord dessertost
  • glasyr till morotskaka
  • hemgjorda hamburgare till middag (fast det brödet bakade jag i förra veckan).

Och när jag var klar för kvällen ville jag fortsätta. Bakningen är som en drog! Eller någon form av terapi.


Idag har jag inte samma tempo på bakandet. Idag har det blivit.

  • Vaniljbullar
  • Morotskaka (allitd  receptet från Ann-Kristin)

Men så behöver jag hinna städa och fixa också.

Imorgon ska jag återgå till pysslandet. Det har varit en bra med en rejäl paus från det, men nu vi längtar riktigt efter att få sy och göra grejer! :-)

Nu ska vi äta mellis ute i solen och jag ska slappa lite innan jag måste in och städa.

1 kommentar:

Eva sa...

Milde tid! Jag börjar nästan dregla... Lyllos dina gäster!