19 maj 2009

Jag syr, dottern väver och Kitschy Digitals har nya kit och ett erbjudande

Så, nu har jag en bröddeg på jäsning. Det har varit så mycket pyssel de senaste dagarna att brödbakandet har blivit åsidosatt. Men nu börjar det bli tomt i frysen, så nu måste jag fylla på förråden (alltså frysen) igen. Annars måste vi ju KÖPA bröd - hemska tanke! ;-)


Detta är STORT, enligt dottern, för VÄVA har endast femåringarna fått göra på dagis! Och hon är ju  inte fem riktigt än (men oj så snart!). Hon och sambon köpte vävramen (?) i söndags på Clas Ohlson, medan jag själv minglade på Panduro. Det blev emellertid lite av en besvikelse för henne, för hon visste minsann hur man skulle göra, och hon blev arg på mig när jag skulle visa, och sen var det ju inte riktigt så lätt som hon hade tänkt sig. Så det var en frustrerad tjej som satt på gungarn och kämpade! Men hon är desto mer nöjd nu, när hon börjar behärska det! :-) Och jag peppar och säger att hon är ju ännu duktigare nu när hon lär sig något som hon tycker är Svårt. (Som om hon Någonsin skulle tvivlat på att hon är duktig. Ha!)

Själv har jag sytt mycket de senaste dagarna. Danielle släpper två nya kit idag och när jag satt med KD-grejerna fick jag idéer till fler saker att göra, så nu råder febril aktivitet i pysselrummet. Det är superkul, men jag börjar känna att en paus vore fint. Eller att bli KLAR med det jag håller på med, så jag kan börja med något nytt. Vadå, rastlös? Jag? ;-)

Här är de nya kiten:

Och mina projekt (de som hunnit bli klara):


Liten sminknessecär. Mönstret kommer från Tildas hus. Jag är inte helt nöjd, sömmen runt applikationerna borde ha varit i en annan färg, men tyvärr tänkte jag bara "jag har inte orange, så jag tar den gula". Jag hade ju kunnat ta rosa eller lila. Hm...

Jag har två till färdiga sminknessecärer, i annat tyg och med applikationer från andra KD-kit,  som väntar på att bli fotade. De kommer till bloggen om någon dag eller så. :-)

(Jag vill förresten ha nya Tilda-boken, som finns på Panduro!!! NU! Men den var så dyr... Snyft!! Känner mig som en grinig småunge som klamrar sig fast vid till exempel en leksakskatt i affären - JAG VILL HA DEN!!!, eller vill ha glass till middag, eller ha finklänningen på dagis, eller... Hm, hur kunde jag komma på så många exempel? ;-) )


Och så en liten mobil-"grej". Den blev liten och söt och det är även fler på gång av denna, men med andra bilder.


Och som om det inte vore nog med de två nya kiten, har Danielle dessutom ett erbjudande fram till och med den 25 maj. Köp ett kit och få ett gratis! Läs mer om erbjudandet på Kitshy Digitals blog.

Och så en sista sak innan jag måste baka ut brödet. Jag har tankar på att öppna en liten shop på  Etsy. Jag har flera idéer på vad jag kan göra och sälja, men det skulle vara kul att höra vad andra tycker. Alltså: Vad tycker du att jag ska sälja?? :-)

Nu ska jag fortsätta baka!

2 kommentarer:

The 80's Me - Miss CutiePie sa...

Hur coolt som helst som vanligt!! :) Önskar jag hade symaskin så jag också kunde sy! Diggar verkligen det nya kittet med rosetterna, super snygga, otroligt kul att se vad du skapat med dem :)

Vet du om det funkar att köpa mer än ett kit och utnyttja erbjudandet? Har redan använt det en gång :P

The 80's Me - Miss CutiePie sa...

Nej men vad gullig du är! Tack söta du :) Ja jag kunde inte låta bli längre, och jag blev sbolut inte besviken, men det vet ju du som redan satt tänderna i kiten :)
Ja just det på tal om etsy shopen, himla bra ide! Tycker jag absolut du ska satsa på. Dina dockor är ju fantastiska och de tror jag skulle sälja bra, men även dina ljuvliga smycken!