08 maj 2009

Inbjudan

Idag har vi legat i soffan. Först för att jag skrämde ihjäl dottern med skivan Djurens brevlåda - hon bröt ihop TOTALT för att djuren inte kom över vägen i spår två på skivan!? Lilla skruttan! En sån reaktion har jag inte fått sen jag sjöng Brevet från lillan av Evert Taube för henne för ett par år sen. Jag fick lova att ALDRIG mer sjunga den sången. Och den fanns ändå med i en bok med barnsånger.

Hon var så förkrossad att hon knappt kunde äta vare sig förmiddags mellis eller lunch! För att hålla tankarna borta från den hemska sången, kollade vi på film. Hon satt i min famn och var ynklig.

När hon började piggna till framåt eftermiddagen, då hade jag fått en grym huvudvärk, åt migränhållet. Så då var det min tur att ligga och vara ynklig.

Lite pyssel har vi ändå hunnit med. Vi broderade båda två lite på förmiddagen, innan Det Hemska. Och nu på kvällen har jag sytt ihop dockans huvud och börjat med hennes hår. Och så plötsligt satt jag HÄR!? Märkligt. Det roliga är att jag satt och var helt övertygad om att jag verkligen skulle göra något vid datorn, men kom inte på vad. Efter ett tag fick jag syn på tejpen bredvid mig. Ja just det! Jag gick ju bara in här för att hämta tejpen!! Hahaha!

Under tiden som jag "hämtat tejpen" har jag lekt lite i Photoshop, eftersom jag ändå inte kom på vad det var jag skulle göra på datorn. ;-) Jag går en kurs i Photoshop på nätet och försöker bli lite bättre. Kursen började i april och är snart slut. Jag har inte hunnit följa med i kursens tempo, utan har suttit lite då och då. Det är kul, men också svårt och jag tycker fortfarande att jag inte är speciellt bra på det. :-S Och eftersom jag mest övar på foton på familjen hamnar inga bilder i den här bloggen. (Men släkt och vänner kan ha tur. Det KAN dyka upp i den andra bloggen.)

Nu lekte jag emellertid ihop något som jag KAN visa, eftersom det inte är några foton. Jag gjorde två versioner och har inte bestämt mig för vilken jag ska använda ännu.

Eventuellt lägger jag till hos VEM det är och VAR också. ;-) Kan det ju bli lite svårt för grannar och bekanta att lista ut vart de ska annars. Och väldigt mycket fika över för mig. ;-)

Efter C´s kommentar nedan lägger jag till: Vilken tycker ni är finast? :-)

(Och ja, jag vet att det är min gudsons första födelsedag, men eftersom vi har svårt att komma får vi tillägna honom hela kalajset!)

3 kommentarer:

ÄnglarumsMia sa...

Hi hi, ja du har helt rätt!!!!!
Jag har varit så bra på att lyssna till magkänslan så länge, men sen jag flyttade butiken så har det varit så fruktansvärt mycket som hängt över mig och då var det som om magkänslan fungerade jättebra jobbmässigt för där har jag pausat och vilat, men jag har ändå inte liksom lyssnat in kroppen - vad den ville säga.
Tänk så mycket man lär sig hela livet ändå......
Ja, du gav mig ett gott skratt i alla fall.....
Ja, jag hann inte ens med att svara dig på dig mail (för visst är det "den Stina"?????) men då förstår du varför.
Hoppas huvudvärken gått över nu så du får en fin helg!
Kram på dig!
Mia

Camilla sa...

Du har ju inte frågat efter vad vi läsare tycker, men jag tycker injudan nummer 2 är finast :)

För övrigt hoppas jag att huvudet mår bättre och att tjejen är lite gladare nu :)

clara sa...

Men hahaha helt otippat att hon blev så rädd! Jag ÄLSKADE Djurens brevlåda.