25 maj 2009

Fikarapport

Allt gick bra! Men jag var så slut, att jag inte lyckades ta några vettiga foton. Jag har suttit lite med photoshop och försökt göra det bästa av de få bilder jag tog.


Jag fick högsta husmorsbetyg av en av gästerna. Det var kul! För även om bakandet i sig är väldigt kul, är det ändå roligt att få positiv feedback och komplimanger. :-)

I den gula skålen till vänster är dessertosten jag gjorde igår. Den blev faktiskt väldigt god! Den är gjord på fil och  gräddfil och kryddad med salt, peppar, vitlök och dill. Mumsfillibabba blev det!


Grahamsbröd med och utan russin. Allt jag bakat och gjort hade små pedagogiska namnskyltar. ;-)


Kakorna.


Och vaniljbullarna. :-)

Morotskakan fick inget eget porträttfoto, men den var lika god som alltid och fick, som alltid, komplimanger för sin saftighet. (Jag är glad att JAG aldrig fått en sån komplimang. Haha!)

Om någon vill ha recept på något, så säg bara till så fixar jag det! :-)


Och så här såg det ut när det shoppades kläder. Det ser inte ut som om vi var så många, men de flesta var nog i köket eller på altanen när detta foto togs. Det kom elva vuxna och fyra barn. Och även om jag blev stressadnär det sista fixet skulle göras innan gästerna kom, och sedan blev toktrött, tycke jag att det blev mycket trevligt och lyckat. Jag hade knappt tänkt shoppa själv, men det blev ett par byxor till dottern och ett linne till mig. :-)

Nu ska jag försöka komma i säng i vettig tid och imorgon ska jag pyssla igen!! :-)

6 kommentarer:

clara sa...

Men jisses! Starkt jobbat...

The 80's Me - Miss CutiePie sa...

Vad duktig du har varit, herregud! Imponerande! Och otroligt så underbar rosa vägg :O Vill ha!

Ja jag skulle jätte gärna ta recept på färskosten om det är möjligt :)
Låter riktigt spännande!

Fröken Anki sa...

Jösses vad du hade laddat! Förstår att du är lite trött nu, fast glad över att det blev så lyckat. Förlåt att jag inte skickade nåt mera recept. Hade tänkt göra det men blev absorberad av mitt eget fixande. Fast när jag ser bordet så gick det ju ganska bra ändå! :)

Ha en skön tisdag! Och njut av pysslandet istället!
kram

Persilja sa...

Oj, verkar vara jobbbigt att ha MeandIparty! ;D
Vilket himla snyggt vardagsrum!!!!!!!!

~Sannasmamma~ sa...

Åhh vilken härlig fondvägg!! =)
Gillar skarpt!

Sanna sa...

Åhh! Måste bara få säga att jag bara älskar ditt pyssel, så inspirerande att titta runt i din blogg =) Måste fråga, är det inte dyrt att beställa hem pyssel från Kitschy Digitals? Har ingen erfarenhet utav att beställa från utlandet =)
Och jag må va dum, men jag fick ingen ordning på hur man fick hem kassetbands trycket heller..suck..
Jag har lagt till dig till min länksida och kommer hälsa på mer än en gång =)