21 maj 2009

Blandbandspyssel från Miss CutiePie

Efter att (återigen) jobbat på utan att ta ordentliga pauser sa kroppen ifrån och jag har fått ta ett par dagar med (nästan) inget pysslande. Jag har istället bakat, städat pysselrummet (som eventuellt bytt namn till Ateljén idag, på inrådan av min mor), undvikit datorn så gott det går och bara gjort ANNAT.Det var riktigt skönt och det kommer bli mer sånt de kommande dagarna. :-)

Det städade pysselrummet lockade ändå tillbaka lusten att göra något, så jag börjarde på ett par nya dockor och sedan gjorde jag dessa små:


Är de inte hur söta som helst!? :-) Kassettbanden finns att ladda hem här (png-filer) hos trevliga och SUPERkreativa och produktiva Linda / Miss CutiePie på hennes blogg The 80's Me. De finns i många fler färger. Här finns dei utskrivbar version. Toppen för alla möjliga projekt!! :-)

4 kommentarer:

The 80's Me - Miss CutiePie sa...

Nej men gud så söta!!! :D Jag blir glad i hela kroppen :)
Vad kul att se dem komma till liv :)
Jag skulle älska att låna bilden, lägga ut på bloggen och länka till dig. Skulle det vara okej?
Tusen tack för att du pysslat med dem, otroligt inspirerande! ♥
Love it!

doro K. sa...

hey,

found this wonderful blog and love it. surely i will visit it once more.

many greetings, doro.

The 80's Me - Miss CutiePie sa...

Tack söta du, nu har jag bloggat :)
Tack än en gång!!

Haha,till denna burk använde jag mig av färg för 10 kr från dollarstore :D

Funkar fint för mig :) Den är ju kanske inte så överdrivet täckande så jag fick ta några varv.

Annars har jag faktiskt bara köpt färg på coop som också varit lika tunn och inte alls lika glansig som jag vill ha den.. Så jakten på den perfekta akrylen fortsätter :D

Det är alltid så spännande att se vad du hittar på härnäst. Jobbar du på något för tillfället? :)

The 80's Me - Miss CutiePie sa...

Hejsan!
Tack söta för din kommentar :)
Cookies kanske? Jag har mailat receptet till dig! :)
Ha en toppen kväll!