14 april 2009

Tillbaka

Från början var det här enbart en "mobilblogg", dvs jag uppdaterade bara från mobilen. Men i takt med att det blivit mer pyssel, som jag velat lägga upp bättre bilder på, och att mobilkameran fungerar oerhört sällan, har det blivit mer vanlig blogg. Det är på sätt och vis synd, för det var enklare med mobilen.

Under norrlandsresan fungerade plötsligt mobilkameran ibland. Kors i taket! MEN då gick det istället inte att skicka inläggen! Jaja, jag får visa dem nu istället, fast utan den fantastiska text jag skrev i inläggen. ;-)


Det här får symbolisera både dit- och hemresan. På ditresan fick vi lite olika typer av väder. Men på hemresan var det dimma. Snö och dimma. Man kunde sova en stund och när man vaknade till såg det likadant ut! Det kändes som att vi inte kom någon vart och att vi ALDRIG skulle komma hem! (Oki, kanske inte fullt så dramatiskt, men det kändes segt.)


Det har varit en tursam resa för dottern. Här är leoparden hon fick som muta för att ta medicin i Ö-vik. På hemresan stannade vi i Gävle hos bekanta och fick gudomligt god mat och dottern fick en påskpresent - en katt till! Vilken tur! Och det går SNABBT att bli degraderad, leoparden är bara näst bäst nu. ;-)

Vi fick även sova hos trevliga P och A i Gävle. Och hur mycket jag än tycker om dem kommer jag aldrig lika mycket kunna uppskatta att sova på uppblåsbara madrasser. ;-) Ser man det positivt blev det desto mer ljuvligt att komma hem till sin egen säng! :-)


Norrlandsbesöken brukar innebära införskaffande av nytt te. Inte för att det inte finns te där vi bor, utan för att det blivit en tradition. Den här gången blev det två röda rooibos teer - lingon/blåbär och jordgubb/havtorn - och ett grönt med morot i (!) - Tant Grön. Mums!

Och när jag är hos svärföräldrarna dricker jag helst ur Sambons farmors gamla kopper.Jag är helt övertygad om att det gör teet extra gott. :-)


Så vad händer om man reser ifrån sitt pysselrum i över en vecka? I mitt fall händer en rätt rejäl pysselabstinens. ;-) Jag har inte riktigt kommit igång med pysslandet än. Hela familjen drabbades av Den Stora Tröttheten när vi kom hem. Jag satte i alla fall ihop dessa örhängen under påskhelgen. Jag hade klart allt utom de små ringarna innan vi åkte norrut. Ringarna köpte jag under pysselmässan och de var det enda som jag faktiskt visste exakt vad de skulle användas till. (Resten var mer "den var fin, och den var söt - de kan säkert komma till användning!" ;-) ).
(Bilden kommer från Kitschy Digitals, Olivia kit:et.)

Nu hoppas jag att vi ska komma igång bra med vår Vardag och få tid till både pyssla och göra vårsaker. :-)

Inga kommentarer: