05 april 2009

Pysselpaus

Jag lånar en dator en stund. Det blev inget mer inlägg. Jag hann inte.

Vi kom iväg som vi skulle på torsdagen. Vi siktade på att ta alla 108 milen på en dag. Vansinne? Kanske, men det har gått förr. Nu fick vi emellertid stanna redan kl 18 i Ö-vik då dottern fått feber igen och ONT i örat! Det har hon aldrig haft förut, så det var en ny situation för oss. Det blev Scandic i Ö-vik den kvällen, vilket kändes som helt rätt beslut! Vi hade ett mindre krig, där ena sidan -M och jag - var FÖR alvedon, och den andra sidan - dottern - var MOT alvedon. Vi vann och efter ett tag mådde hon bättre. Puh! Vi fick dock köra med mutor, så dottern är nu stolt ägare till ytterligare en gosedjurskatt (nummer 8 eller 9 i ordningen). På fredagen hade vi sen ca fem timmar till i bilen innan vi var framme hos farmor och farfar i Luleå.

Alla andra pratar om Våren. Vi har inte åkt till våren. Vi har gjort en liten tidsresa tillbaka till Vintern. Vi var ut till stugan idag och jag for genom skaren med högerbenet och åkte ner till över knät i snön. Det är MYCKET snö här.

Jag har fått mig en ofrivillig pysselpaus. Rätt jobbigt faktiskt. Jag och sambons syster var i och för sig på pysselmässa i lördags, men jag har inte Pysslat något. :-( Mässan var liten och rätt trång och kaotisk. Jag köpte lite scrappapper -vad jag nu ska ha dem till eftersom jag typ inte pysslar med sånt. Men min behållning av mässan var helt klart pratstunden med Lillemor från Limmo-design! Supertrevlig tjej som stickar jättefina saker. :-)

Nu har vi tre dagar till här innan vi ska sätta oss i bilen och åka hem igen. Schemat är ganska späckat, men jag är ändå mån om att vi ska kunna ta det lugnt också. Stress och sånt gillar inte min mage se.

Jag hoppas jag ska få till lite pysselstunder med dottern ändå, om det så bara blir färglägga Disney prinsessor i hennes färgläggarbok. Vi får se om jag lånar datorn något mer. Om inte så skriver jag mer när vi är hemma igen. :-)

Inga kommentarer: