22 april 2009

Om Städning, eller snarare Stök, samt en middagsinbjudan


Just nu längtar jag efter ett välstädat hem. Men ju finare väder det är, desto mer tid tillbringar vi på vår uteplats, som blir som ett extra vardagsrum. Inomhus förvandlas till Kaos. Det är som om sakerna i de olika rummen byter plats med varandra när man vänder ryggen till. En klänning under trappen, en bok i badrummet, leksaker i hallen, skor i vardagsrummet, små små påskägg överallt, en prinsesstidning bakom dörren, en termos i tvättstugan osv, osv. Man far runt som en kula i ett flipperspel när man ska hjälpa alla sakerna tillbaka till sina rätta platser.

När det ser ut som värst brukar någon av oss till slut säga "Vi måste bjuda någon på middag!". Vi har kommit till det läget nu. Helgen är rätt fulltecknad, men i nästa vecka har vi det rätt tomt. Någon som vill komma och äta och umgås lite? :-)

Om ingen nappar på den inbjudan får vi trösta oss med att vi får besök nästa helg. :-) Av den här glada familjen. :-)

Bild härifrån.

5 kommentarer:

Camilla sa...

Ja, och eftersom vi kommer måste ni ju städa och göra fint! ;) Och när vi åkt ser det säkert värre ut än innan ni städade. Tänk på att vi har två galningar med oss... ;)

The 80's Me - Miss CutiePie sa...

Haha, precis så är det hemma hos oss :) Motivationen kommer magiskt smygande när det är dags för främmande! :P Ha en toppen helg!

The 80's Me - Miss CutiePie sa...

Åh vad glad jag blir att höra det, jag började fundera på om någon ens läste mina små kurs inlägg, men nu ska jag försöka fortsätta när jag vet att jag åtminstone har en läsare :) Måste också få säga hur mycket jag älskar smyckena du skapar av kitschy's underbara dekos :)

The 80's Me - Miss CutiePie sa...

Haha, va kul att du var där just då :) Lika trött jag, så minst lika skoj på min sida av skärmen :)
Ja visst gör jag det, vad avslöjade mig? ;)

The 80's Me - Miss CutiePie sa...

Haha, se där små saker som man inte ens tänker på! Kul att dialekter till och med kan "höras" genom text :) Jag har inte lyckats klura ut "vars" du befinner dig däremot :)