27 april 2009

Girlanger, smycken och en helg på landet

Söndagen började inget vidare. Jag försökte få mitt humör att bli bättre olika sätt. Det gick dåligt, tills jag kom på detta:

Inget kan pigga upp som en Girlang! :-) Girlangen gjorde jag och dottern för länge sen. Vi båda klippte, hon klistrade och jag sydde sedan ihop hela härligheten. Den har legat och skräpat i pysselrummet alldeles för länge och nu kom den äntligen till användning. :-)

Girlangen räddade min dag och både jag och dottern tyckte att köket blev kalasfint! Nästan som på cirkus!

I helgen har vi varit ute i stugan för att försöka snygga till det lite. Det är mycket skog där och det känns som om den bra gärna vill utöka sitt territorium och ta över vår tomt också... Jag passade även på att fota smyckena jag jobbat med den senaste tiden.


Mitt armband. Det syns på S-et. :-)
Färgerna blev väldigt bleka och matta i det starka solljuset. :-(


Ett nästan helt klart armband. Ett litet lås saknas. Såg just att armbanden lite grand påminner om girlangen i köket! :-)




Det här hade jag på mig när vi var på födelsedagsmiddag i fredags (och armbandet). :-)


Matchande grattiskort till födelsedagsbarnet. Det är ett väldigt överarbetat kort, för blomman är utskriven på T-shirt transfer/iron on-papepr och den faststruken på tyg. Tanken var att sy fast den fint, men det blev inget bra, så jag klippte bort tyget runt om och limmade fast istället. Och nu ser det ut som om det är utskrivet på papper...


Eftersom färgerna blev så bleka, testade jag när jag kom hem att fota smyckena mot en svart bakgrund istället. Det blev kanske lite bättre.


Vi slet hårt ute vid stugan... :-)


Och hur går det med den ekologiska utmaningen? Jodå, jag bakar på! :-) Men det KÄNNS på något sätt som att hela familjen inte riktigt tror på mig... ;-) Eller hur ska man annars tyda den nyinköpta påsen med Stora Korvbröd? (Men skulle jag utvärdera utefter Evas riktlinjer för utmaningen, skulle jag/vi få så grymt underkänt att det visslar om det.)(SÅ då låter jag bli. Haha!)

1 kommentar:

The 80's Me - Miss CutiePie sa...

Måste ju kika in och lämna en liten kommentar! :) Såg dina snygga smycken på kitschy, otroligt så duktig du är! :) Alltid lika kul att se vad du hittar på härnäst :)
Ha en bra dag!