16 april 2009

Bortglömt vårpyssel med de små


För en tid sen gjorde dottern detta fjärilskort. Tanken var att hon skulle skicka det till någon, men hon blev så nöjd med det, så då det flyttade istället upp till hennes sovrum. :-) Mallen till fjärilarna kommer från den inspirerande svenska pysselbloggen The 80's me. :-)


Jag har grävt mig en liten grop skulle man nog kunna säga. Vi har ju haft en del "organiserat pyssel" när vi tagit med dotterns kompis drån dagis. Så när hon kommer hit är de båda inställda på PYSSEL. Senast fick de färgläggarbilder. De färglade ett tag och kom sen och frågade "När ska vi pyssla?" !!! "Färglägga är pyssla", försökte jag. "Nej, nej", tyckte de. Vi hade en liten diskussion, som dessvärre INTE ledde till att jag fick dem på min sida. Haha! Så det var bara att snabbt hitta på något. :-) Men jag tror allt att fägläggarbilderna hade fyllt upp deras pysselkvot för dagen rätt bra ändå, för påskkorten blev snabbt klara och de försvann iväg och började leka istället. :-)

1 kommentar:

The 80's Me - Miss CutiePie sa...

Åh vad roligt att dottern fick användning för fjärilarna, så fint det blev dessutom :) Längtar tills min son är stor nog att pyssla med mig! Tack för de söta orden om min blogg, jag kan inte annat än säga tack detsamma!

Jag är så imponerad av allt kreativt du gör, örhänget med Olivia är hur snyggt som helst!

Trevlig helg!