25 mars 2009

Woodland mobile - klar! :-)


Tada! Färdig! Jag har insett att det är otroligt svårt att fota en mobil så att den kommer till sin rätt! 


Danielle ville ha bilder fotade utomhus. Med tanke på hur tätt husen ligger här var det en utmaning... Jag ville ju inte att mobilen skulle försvinna i en plottrig bakgrund. Det skulle dessutom varit både lättare och trevligare om det inte blåst iskalla vindar... Men vad gör man inte för konsten. ;-)


Det blev en helt del grodperspektiv för att undvika hus, förråd, staket, tak, mer hus, mer staket... ;-)


Jag tog upp färgerna i bilderna i filtdekorationerna. Jag använde även bilderna som mall för ett par hjärtan.


Lilla hjärtat. :-)


Och nu har mobilen flyttat in i pysselrummet. :-) Den var rolig att göra och jag är supernöjd! :-)

Vill man göra sin egen finns det en bra beskrivning på hur man kan göra mobiler här och de supersöta bilderna från Kitschy Digitals finns här.

4 kommentarer:

Fröken Anki sa...

Den blev jättefin! Och jag gillar utomhusbilderna med himmels-bakgrund!

Eva sa...

Men det var värt ansträngningen, utomhusbilderna var jättefina!

Förklädda vuxna? Ibland undrar jag. T.ex. när de säger: nej jag vill inte ha mer våfflor, jag tar en apelsin. Det är nästan föör präktigt ;o)

Ashley Brooke sa...

I have no idea what your blog says but that mobile is absolutely beautiful! Did you make it?

Ashley Brooke sa...

OK, i just realized you have that little translation button on your blog....duh! I am going to have to make one of these mobiles for sure!