05 mars 2009

RVA Projekt 2 & 8, samt halsduken

Det är mycket pyssel nu. Det är kursen och en grej till och jag har helt klart tagit i lite för mycket. :( Så nu försöker jag bromsa mig och intala mig att jag borde ligga i sängen nu och inte sitta här. Men jag har svårt att bromsa mig när jag är uppe i varv, oavsett hur trött jag är. Så nu gör jag det här lite snabbt ändå. :)

Sen sist har jag avslutat tre projekt:


Kursens andra projekt var en picnicfilt. Till den använde jag ett mönstrat tyg från IKEA som legat i garderoben ett tag och vanligt rött tyg som blev över när julgardinerna syddes. :) Som stoppning använde jag en fleecefilt från IKEA, som krympt pö om pö efter att jag tagit av den för halsdukar både till dockor och barn. Så det blev inte en så stor picnicfilt. Picknic för en person typ. Men eftersom jag hade velat ha helt andra tyger till projektet kändes det ändå bra att det inte blev allt för tidsödnade. Och jag är väldigt nöjd med resultatet. :)


Projekt nummer åtta var att göra en "Panda Bear Plushie", dvs en panda i filttyg. Den skulle bli ca 20 cm hög. Jag tyckte inte att det var ett så spännande pyssel, till jag kom på att jag kunde göra minipandor istället. :) De blev små och söta och får lätt plats i en muffinsform.


Det tredje projektet jag avslutat är dotterns halsduk, som jag insåg att jag glömt att visa här. Det hör inte till kursen. Den rosa fleecekragen jag sydde för en tid sen kom aldrig till användning. Så jag fick tänka ut något annat och det blev denna superenkla fleecehalsduk. Den är sydd i två lager fleece, av nämnda IKEAfilt. :) Jag har bara sicksackat runt om och runt där jag ville ha hålet och sen klippt upp. Voila!

Det jag gjorde igår för att göra klart den var att skriva ut frukterna på iron-on papper, stryka på på vitt bomullstyg, klippa ut och sicksacka fast dem. 


Och dottern är nöjd! Men hade inte lust att posera, så jag fick fånga henne i flykten. ;)

Frukterna kommer från Kitschy Digitals, precis som bambin på dockan och finns i Kawaii Cute Fruits Mini Kit.

Och JA, jag måste göra reklam så. ;)

3 kommentarer:

Camilla sa...

Picknickfilten har nästan lika mönster som Alfons lakan :-)
Supersöt filt!

Neelah sa...

Vilka söta små pandor! Och halsduken är ju perfekt för en liten prinsessa! Själv sitter jag och funderar på att sy ett par ylletofflor, men jag får vänta tills jag jobbar nästa gång för jag har inget ylletyg hemma. Istället sitter jag och leker med grejer till boken och om jag fortsätter såhär kommer den aldrig att bli klar. :P

Stina sa...

Tackar! Och TVÅ kommentarer! Ojoj! ;-)