30 mars 2009

Pärlpyssel, förkylt och film


Nu på kvällen när jag kollade igenom en låda i pysselrummet hittade jag de magneter jag letat efter en tid. (De låg bland smyckessakerna. Det var inte logiskt att leta där...) Fram med limpistolen och - Tada! Pärlramarna som jag och dottern gjorde för en tid sen kunde äntligen få komma upp på kylskåpet! Hon har gjort den till höger. Hon tyckte inte min ram blev så snygg, eftersom jag bara satte färgerna hullerombuller. :-D När hon för ett par år sen började pärla var det hon som satte hullerombuller och jag som försökte få lite ordning. Vi lär oss av varandra. :-)

Under dagen idag har vi ägnat oss åt vanlig småbarnsfamiljsvardag: dottern är förkyld och hemma från dagis. Sjukt brukar betyda Mycket Film. Under en längre tid har det Bara varit Pippi här hemma. Bara. Vi har haft många sådana perioder av olika slag. Sällan går de över av sig själva, utan det är jag som till slut känner att "ser hon på den filmen en gång till kommer jag bli Galen!". ;-) Och då börjar mitt arbete med att sälja in en ny film. Igår såg vi på Den lilla sjöjungfrun. Hon gillar Ariel, men som de flesta prinsessfilmerna, är de ju också läskiga bitvis. Och det gillas INTE här hemma. Idag lyckades jag få henne att se på Robin Hood. Det gick bra. :-) Den är spännande, men aldrig läskig.

Medan dottern legat i soffan har jag hållit mig i närheten och fixat med detta:


Vad det är kommer jag att visa när det är klart. :-) Jag har kört fast lite precis på slutet av projektet. Lite irriterande, men lägger jag undan det lite, brukar lösningen dyka upp av sig själv efter ett tag. (Det funkar bra när man inte snabbt vill bli klar. Dessvärre funkar jag sällan så. ;-) ) Nu hoppas jag emellertid bli klar innan torsdag, då vi packar in oss i bilen och åker till kusinerna i norr. :-) Jag hoppas också att varken jag eller sambon blir smittade och får dotterns förkylning. Det verkar tyvärr inte vara en lindrig variant. Hon hostar och hostar och hostar. Stackars lilla krake. :-( Ni får hålla tummarna för att vi håller oss friska, och för att jag plötsligt ska tycka att packa och städa är riktigt kul! ;-)

3 kommentarer:

clara sa...

ser spännande ut...
Mobilerna är underbara och dina dockor är ju bara fantastiskt söta!
Kul att se vad du gör!

Fröken Anki sa...

Tummar och tår hålls för att ni ska få vara friska!
Pärlramarna blev jättefina!

Ha det så bra i norr hos kusinerna.

kramar

Stina sa...

Clara: Tack så mycket! Du är så fantastiskt positiv och generös med beröm! :-)

Anki: Fortsätt hålla!!