16 mars 2009

Nya dockor!

Som medlem i Kitschy Digitals teamet ska man göra minst två projekt med KD-produkter per månad. Jag vet inte om dessa räknas som en eller två. ;-) Det  får i alla fall vara månadens STORA KD-projekt.  Dockor tar alltid tid. Det är många olika moment och sen tar alltid målandet flera dagar, eftersom jag vill att det ska torka ordentligt emellan. (Och så kommer det inte sällan lite Vardag emellan...)

De KD-produkter jag använt till dockorna är två mönstrade papper som skrivits ut på papper för T-shirttryck och sen strukits på vanligt vitt bomulls tyg. Likadant med körsbärsapplikationen på den rosa dockan. 

Mönstret är detsamma som jag använde till mina första dockor. Det finns att ladda ner här. (Den gröna dockan gjordes emellertid lite smalare för att jag skulle kunna få ut både fram- och baksida på ett A4 OCH kunna få mönstret som jag ville.)

Och så dockorna då: 


Rosa dockan.


Stickad krage.



Gröna dockan.


Stor knapp och liten knapp.


Målade skor. Betydligt enklare än att sy. ;-)

2 kommentarer:

Eva sa...

De är så söta! Men allvarligt, målar du ansiktena? Det är så otroligt skickligt att det nästan är obegripligt!!

Stina sa...

Haha! Det VET du ju att jag gör. :-) Tackar för komplimangen! :-)