31 mars 2009

Dagbok (KD-projekt) och Nostalgi

Helt plötsligt Måste jag bara uppdatera igen. Jag gillar inte att packa... I sambons familj är man (enligt sambon) arg när man städar. I min familj börjar man göra en miljon andra saker när man ska packa. Så här kommer ytterligare en uppdatering. :-)


Här är en före-bild på pysslet jag visade en bild på igår. En alldeles vanlig, svart och tråkig skrivbok.


Som nu ser ut så här! Problemet jag hade var att jag inte kunde bestämma mig hur jag skulle fästa tyget på skrivboken. Till slut tog jag dotterns lim och bara klistrade på tyget. :-D (Dock ej limstift, men det hade kanske också gått.)


Fiiint, om jag får säga det själv. :-) Den får nog bo på nattduksbordet ett tag. :-)

Etiketten, fjädern och Bambin kommer från Kitschy Digitals kiten Olivia (paper artists), Monotone Fresch Feathers och Woodland DieCuts.

Jag skrev tidigare om vår vindsrensning. Jag har tagi kort på ett par av nostalgisakerna jag hittade:


Gammal och sliten, men det gör inget, för det är en påse från Stor & Liten!! Leksakernas Leksaksaffär! BR, Toys'R'Us och allt vad de heter kan slänga sig i väggen! Inget är som Stor & Liten! Det VAR sannerligen bättre förr! ;-)


Jag vet inte varifrån detta kort kom, men det var Det Finaste jag hade när jag var liten. :-)

Ramen var också ett vindsfynd, men från sambons kartonger. Han får leva med att jag bytte ut fotot på honom (från mellanstadiet), mot min rosa bild. ;-) 

Dottern fortsätter vara förkyld. Både humör och ork är totalt oförutsägbart. Under middagen lät hon som en glad och lätt speedad version av "Hej Lobotomi!" i "Hjälp!". Vi bara asgarvade åt henne.

Och jag måste ju bara berätta om hennes lilla vita fina enhörning - som hon kallar Geten. Hahaha!

Imorgon ska jag packa, så det är inte omöjligt att det kommer ett inlägg till innan vi åker norr ut. ;-)

3 kommentarer:

stina sa...

vad fin dagboken blev! jag har tänkt länge att jag ska fixa mej en tjusig dagbok men det har inte blivit av.

stor & liten, vilken nostalgi! :)

Camilla sa...

Kul att det är fler än jag som inte gillar att packa.. :-)

Och vad fin dagboken blev!

The 80's Me - Miss CutiePie sa...

Otroligt fin dagboken blev, och vilken fantastisk fotoram! *avis*