25 februari 2009

RVA Projekt 5

Projekt fyra har jag bestämt mig för att hoppa över tills vidare. Jag skuttar vidare till projekt fem. 


Projekt fem går ut på att sy ihop virkade dukar till en sjal, pläd eller liknande. Efter att ha lagt ut mina på golvet insåg jag att jag behöver skaffa fler innan jag kan börja sy ihop dem. Jag behöver fler stora, så att det blir.. större. Sen behöver jag fundera lite mer på exakt VAD jag ska ha det till. Jag måste bestämma det innan jag sätter igång. Sjal? Filt? Draperi? Hänga på väggen? Gardin? Något helt annat? Och HUR ska det funka i vårt hem. Mycket att klura på.

Medan jag funderar på det, skuttar jag vidare till det sjätte projektet, som är en vårscarf. Vi har VINTER och jag har dessutom inte materialet hemma. Jag är dessutom inte en scarfperson. SÅ nu väntar jag på instruktionerna till projekt sju, syr vidare på picnicfilten, spanar efter material till projekt, planerar och gör andra projekt. Alltihop på samma gång. Ibland har man det bra! :-)

3 kommentarer:

Pernilla sa...

Synd att jag sålde alla mina virkade dukar (mannen gillar av nån anledning inte virkat).
Pernilla från Panduro här. Jag såg att du hade hittat min blogg, men det var fel blogg. Här är adressen till den riktiga: http://neelahw.blogspot.com/

Det där med projekten lät kul, fast jag har fullt upp med annat just nu. :)

skymring sa...

Fantastisk god ide!! Vakkert! :)

Persilja sa...

Fiiin!
Jag har också burit på en sån idé! Överkast tänkte jag men kom på att vi aldrig bäddar med överkast och då skulle den ju bara bli liggande...så tills jag kommit på vad det skulle passa till gjorde jag en ram till en affisch. Kika in om du har lust, det var häromdagen. Du kan ju alltid sy ihoop och färga sen om du tycker vitt är för "tråkigt" eller om du hittar flera men med färg...
förresten en Pms filt kanske att kura bort dagen i ! :D