20 januari 2009

Förberedd!


Dottern har en kompis hemma och eftersom jag utlovade Pyssel när vi gick hem från dagis, har jag förberett två pyssel medan de ha lekt. Leken gick visst ut på att tömma dotterns sovrum och lekrum på saker och göra ett tåg av alltsammans i vardagsrummet...

Jag har skrivit ut Hello Kitty-bilder på vit krympplast från Panduro som de ska få färglägga och göra kylskåpsmagneter eller berlocker av. Båda tjejerna har Hello Kitty på kläderna idag, så jag tyckte det kunde passa. Och så är jag SÅ trött på DisneyPrinsessor!

Det andra jag förberett är ett snögubbepyssel: cirklar i tre storlekar på vitt papper som de får klippa ut och klistra upp på det blåa papperet. Orange papper att klippa små morotsnäsor ur.

Men innan de får köra igång ska de städa undan allt de dragit fram i vardagsrummet. Med andra ord blir det kanske inget pyssel alls idag. Åtminstone inte två. För städning är liksom inte deras grej... ;-)

Inga kommentarer: