20 januari 2009

Decemberpyssel - Del 3 Blandat

Dags för sista inlägget om decemberpysslet. I det är det en blandad kompott.


Jag hittade en beskrivning på en enkel minikrans av inspirerande Kayte Terry. Det var kul, enkelt och passade också att göra tillsammans med dottern. Jag har dock missat att fota hennes krans. Den hänger i taket ovanför hennes säng. :-)






Jag påbörjade även några kransar som ska få komma upp Efter Julen. Nu har det ju blivit Efter Julen, så det är nog dags att göra klart dem. :-)
 

Även på dagis pysslades det. Dottern gjorde en helt egen tolkning av julljusstaken. Alla andra dekorerade med rött och grönt. Hon hade en Stor Gul blomma på sin. Underbart!


Och så bara en bild som bevis på att vi hann baka Lite i alla fall. Mjuk sockerkaka här. Men sen hann vi inte så mycket mer. Några få peppisar och Inga lussebullar!!


Jag avslutar med det pysslet som december började med. Jag visste inte om ögonmasken skulle bli en julklapp, så jag kunde inte visa den här. Nu blev den inte det. Nu blev den istället bortglömd... Jag är nöjd med resultatet - när den ligger sådär på bordet. Och skön var den att ha på sig. Men man ser ut som om man har ett förband om halva huvudet... ;-) 


Mönstret är gjort av Elsie Flannigan och det hittar man här.

Ja, det var i princip allt. Det jag inte har bilder på är de nya gardinerna till kök och vardagsrum och dem får man se om man kommer hit. ;-)

Nu ska jag surfa runt lite och leta efter nya roliga projekt. Sen i februari börjar detta!! Det ska bli så kul!!

2 kommentarer:

krumeluran sa...

ser ut som om du haft fullt upp :)
Tack för hälsningen på min blogg, kul med fler som talar svenska på Elsies kurs :)
Är det du som Kommer från Karlstad?
ÄR själv född och uppvuxen där, :)

Ser du fram emot kursen? det gör jag, men känner mig helt oförberedd *hahaha*

Ha det gott
Kram
Katarina

clara sa...

Hej klasskompis :)

Så kul att vi är fler svenskar!
De ska bli så himla kul att se vad alla knåpar ihop! Hoppas man kan hålla tempo.
Kram kram