20 januari 2009

Decemberpyssel - Del 2 Dockor

De städar fortfarande (se inlägg nedan), så jag hinner nog mer lite mer här. ;-)

Ett av de mest tidskrävande decemberpysslen var julklapparna till kusin O och kompisen L och Ls lillebror A. Lite grand kan man tänka "vänta nu, de är ju SMÅ, varför får de inte något de kan Leka med, istället för dockor som får sitta på en hylla och vara fina". Tja, antagligen för att de är Viktiga Små Personer, och det här var det finaste jag kunde komma på att ge dem.


Tada! En bedårande trio!


Pojkdockorna.


Blåa ögon till kusin O.


Bruna ögon till lille A.


Jag ville ha lite vidd i byxbenen, utan att behöva sy ben och sen byxben och ha det dubbelt, utan liksom bara byxbenen och fötterna. Det visade sig vara mer än omständigt. Det blev ändå rätt okej till slut. :-)


På docka nummer två blev det en förenklad och lite mer slimmad lösning. Men om någon skulle fråga, var det givetvis hela tiden meningen at det skulle se ut så. ;-) Och det är helt klart den lösningen jag kommer att använda mig av i fortsättningen.


Och så dockan till L. Jag blev lite kär i den, så det tog lite emot att packa in henne i ett paket. ;-) Men va fasen. Jag kan ju inte ha hur många dockor som helst sittandes i pysselrummet!


Utan halsduk.


Med halsduk.


Det lilla rådjuret kommer härifrån.


Målade små skor tappas inte bort. ;-)

1 kommentar:

L och A's mamma sa...

Dockorna är superfina. Vilket jobb du lagt ner på dom!
L har döpt sin till Sara och den sitter bredvid hennes kudde i sängen :-)
Tack!