20 januari 2009

Decemberpyssel - Del 1

Jag har nu äntligen tagit mig tid till att plocka ihop bilder på det mesta av det som pysslades under december. Först ut är pyntet tillsovrum och kök. (Slänger in en brasklapp för bildkvaliten. Några bilder är tagna med mobilen, och är mer än tillåtet suddiga. Men jag orkar och kan inte göra något åt det nu, så håll till godo! :-) )


Sju evigheter tog det att komma på vad höstgirlangen ovanför sängen skulle bytas ut till. Till slut blev det en girlang med små granar. Den blev klar i elfte timmen, så det känns som att den knappt hann vara uppe, innan det var dags att plocka ner den.


Granarna är utklippta ur tjock ullfilt. På varje gran har jag sytt fast en liten guldbjällra och granarna är sedan fastlimmade på ett polkarandigt snöre. Jag visste inte hur många granar som behövdes, så jag gjorde MÅNGA. Jag har lika många till, som kan bli till ytterligare en girlang, eller någonting annat, nästa jul.


Jag sydde ett par kuddar till sängen, men de hamnade på byrån istället.


Bilderna kommer från Danielle Thompsons Woodland Stuffies Printable Kit.


På baksidan ser de ut så här.


De hade sällskap på byrån av ett julpynt från min farmor och farfar. Det är lite slitet, så jag la lite fluff på för att dölja en del fläckar, och för att få lite mer snökänsla på marken.

Jag har aldrig haft det framme förut. Det har inte passat in. Nu passade det perfekt! Man kan sätta ett ljus bakom huset, så att det lyser genom fönsterna, men det hoppade vi över.


Till köket gjorde jag en liten girlang med bilder från The Black Apple/Emily Martin.


Bilderna är egentligen tänkta att vara" adresslappar" på paket, men jag tyckte de var för fina för att bara användas till det. De finns att ladda hem här.

Ett annat pyssel till köket var nya köksgardiner. Det var ett mastodontpyssel som jag och mamma gjorde under EN kväll. Vi jobbade intensivt under fem timmar!! Sen tog vi några dagars paus innan vi fortsatte med nya gardiner till vardagsrummet. Puh!

Inga kommentarer: