28 oktober 2008

Dagens skörd av Pärlplattor


Datorstrul har gjort att det inte blivit så mycket datortid den sista tiden. Och inte så mycket bloggande heller, trots att det oftast görs från mobilen. Men vi pysslar på. Igår var det måndag och det är oftast Bakdag. Nu har vi en massa bullar i frysen, som jag inte vet när vi ska hinna äta upp. Någon som anmäler sig frivilligt till fikabesök?? ;o)
Tisdagar är ibland scrapbookingdagar, men det har legat nere en tid. Idag efter dagis var dottern trött och det blev måla naglar och kolla på Bamse. Sen satt vi och pärlade pärlplattor. Hon gjorde den stora kaninen och jag gjorde resten. Jag pärlade inspirerad av bland annat denna av denna tjej på Etsy. Det var kul.
Imorgon är det onsdag och det står "Pyssel" på schemat (ovanligt va ;o) ), men vad det blir får vi se. Är vädret okej och dotterns kompis friskare kanske det blir en tur till lekparken istället.

2 kommentarer:

Fröken Anki sa...

Ville bara säga: Åhh vad fint det blev i bastu och badrummet. Verkligen mysigt! Har precis varit inne och tittat på hemsidan. Skulle gärna ha en bastu jag också, men får nöja mig med bubbelbadkar. Ska nog se till att använda det i vinter! ;)

Vad mycket ni hunnit med under hösten. Så se nu till att få en lugn och skön jul! Inte stressa!!
Det är ingen idé! Man hinner bara det man hinner.

Hoppas att flickebarnet snart mår bättre. Inte kul med hosta! Jag menar - det är ju roligare att julpyssla om man är frisk.

många kramar till er alla

Stina sa...

Vad kul att du tycker det! Jag tycker att nya badrummet blev väldigt bra och mysigt!

Hm... inte stressa inför julen... Ja, jag försöker ju beta av grejer redan nu, för att det inte ska bli för mycket sen. Men vi får se hur det går med stressen.

Flickebarnet hostar vidare, dock lite mindre än förut. Hon är emelleritd pigg och har utan större problem varit på dagis idag. Och sen har vi bakat peppisar och dammat av bloggen. ;o)

Kram!! :o)