09 september 2008

Kalaset!


Så var det äntligen dags!


Och här är fortsättningen och slutet på följetången om Tårtan! Den blev bra, efter 65 min i ugnen. Lite mörk utanpå, men perfekt innuti. Gjorde en till, men den tog jag ut lite för tidigt, så den blev lite mer... kompakt.

I och med att vi var lite efter i tisdplaneringen när gästerna kom, fick jag skippa traditionellt tjusigt upplagd frukt, utan det blev en näve nonstop på istället. :-D Men det gick minst lika bra, och det passade dessutom till det färgglada och prickiga temat kalaset hade (också det slump, men schhhh... säg det inte till någon).


Kvällen innan kalaset gjorde jag både tårtbotten nr 2 och bakade ut dessa. Tyckte själv att strössel- och hjärtkakorna såg riktigt kalasiga ut! Jag bakade även glutenfria muffins. Köpte en mix som man bara hade varmt vatten i, så det var ju knappt "baka". (Och så hade vi alldeles färdigköpt glasstårta.)


Prickigt och färgglatt som sagt. :-)


Placeringskorten var små vimplar i glutenfria muffins.


Ett antipysseltips är - häng inte upp ballongerna! Vi behövde inga lekar. Vi hade ballonger överallt. Meningen var att de skulle hänga i fina klasar, men vi hann inte och vi hittade inget snöre. Men det var tur, för annars hade de aldrig haft lika roligt! :-)


Ingen rast ingen ro. När gästerna gått åt vi gott med våra långväga gäster. Broccolipaj, gratinerad squasch, kräftor och räkor. Det var sååå gott! (Korvarna var till de små.)

Inga kommentarer: