16 juni 2008

Skjortklänning



Ja, det är ju fler projekt än så som är på gång, men dessa är väl de mest aktuella just nu.
(Bilden är gjord på denna sida. Skojigt!)



Idag har jag sytt om en av sambons tröjor till en klänning till dottern. Ordet "Skjortklänning" får en ny innebörd. ;o) Den ser inte klok ut på bilden, men blev faktiskt bra och dottern är nöjd. Den fick lite trumpetärm och så dolde jag en mindre snygg företagslogga med ett rynkat tyg i vitt och blått och ett mörkrosa sicksackband.
Jag har också sytt på de nya dockorna och satt ett tyg i en ram idag. Ramen skulle upp, och i brist på bild eller foto fick det bli ett tyg. :o)

Jag är själv förvånad över att jag hunnit med så mycket, speciellt med tanke på att jag varit så trött att jag sett i kors idag. Men det gick ju det med. :o)

Inga kommentarer: