11 mars 2008

Fruktscones


Ibland känner jag mig som världens tråkigaste mamma. Som när dottern vill till lekparken och jag tycker att det bara är det TRÅKIGASTE som finns (men det säger jag ju inte till henne). Eller när jag absolut inte vill leka affär, för det är också mördande tråkigt. ;o)

Men IBLAND glimmar det (jag) till! Idag gick vi på en cykelpromenad efter dagis (hon cyklar och jag försöker lära henne trafikvett och nynnar Televinkensånger). Sen gick vi hem och bakade. Lagom till utbaket kom en kompis till dottern på besök och de fick göra bullarna tillsammans! Då kände jag mig som en Bra Mamma. ;o)

Att de sen lekte själva och helt nöjda i flera timmar, är ju bara mer än fantastiskt! :-) Det är underbart att de äntligen blivit så stora att de kan leka MED varandra! (Och inte bara brevid varandra och dessutom underhållna av en vuxen.)
Det vi bakade var vanliga scones med grahamsmjöl. Sen slängde vi i lite russin, klippta aprikoser och solrosfrön. Det blev faktiskt de godaste sconesen jag ätit! Till och med godare än kardemummasconesen!

Inga kommentarer: